Zagranica

ESSO wygrywa w sądzie z Greenpeace

ESSO, francuska spółka zależna globalnego koncernu ExxonMobil, wygrała proces mający zmusić ugrupowanie Greenpeace do zaprzestania używania brandu ESSO w globalnej...

ESSO, francuska spółka zależna globalnego koncernu ExxonMobil, wygrała proces mający zmusić ugrupowanie Greenpeace do zaprzestania używania brandu ESSO w globalnej kampanii protestacyjnej. Sąd Najwyższy w Paryżu uznał żądania ESSO za słuszne, stwierdzając, że Greenpeace nielegalnie wykorzystywał brand tej spółki w kampanii online’owej wymierzonej w ESSO w związku z debatą dotyczącą zmian klimatycznych na ziemi. Kampania Greenpeace toczyła się pod hasłem “Stop ESSO” i użyte w niej było owalne logo ESSO, w którym zastąpiono litery S symbolami dolara – “Stop E$$O”. Logo to pojawiało się zarówno na materiałach drukowanych kampanii Greenepeace, jak i na popularnej witrynie internetowej www.greenpeace.fr. ESSO wystąpiło też z wnioskiem do sądu o ukaranie Greenpeace za nielegalne działania w internecie, polegające na przekierowywaniu internautów poszukujących w wyszukiwarkach informacji o ESSO na witrynę Greenpeace. Paryski sąd nakazał Greenpeace zlikwidować wszystkie nadużycia dotyczące wykorzystania zastrzeżonego znaku firmowego ESSO. Kara za niezastosowanie się do tego nakazu wynosić ma 5 tys. euro dziennie. Greenpeace ma też zwrócić ESSO koszty procesu.