Zagranica

Nestle sprzedaje część lokalnych brandów w Irlandii

Szwajcarski koncern spożywczy Nestle potwierdził informację o sprzedaży sporej części brandów z portfolio Nestle Ireland. Nabywcą jest kompania Fruitfield Food,...

Szwajcarski koncern spożywczy Nestle potwierdził informację o sprzedaży sporej części brandów z portfolio Nestle Ireland. Nabywcą jest kompania Fruitfield Food, która nabyła prawdopodobnie 6 lokalnych marek za 20 mln dol. Konsekwencją sprzedaży brandów będzie też zmiana strategii marketingowej. Strategie sprzedanych marek nie będą już przygotowywane globalnie, ale lokalnie. Cel strategii marketingowej to teraz nowe pozycjonowanie tych brandów. W związku z tym w najbliższym czasie przeprowadzona zostanie duża kampania reklamowa. Umowa między Nestle a Fruitfield Food najprawdopodobniej dotyczyła marek: Chef (sosy), Scots Clan (cukierki czekoladowe), Fruitfield (dżemy i konfitury), Double-Centre (czekolady), Silvermints (cukierki miętowe) i Yorkshire Toffee (cukierki toffi). Umowa sprzedaży spowoduje, że obsługą reklamową zakupionych brandów zajmie się agencja Leo Burnett Worldwide, główna agencja Nestle w Irlandii. Do tej pory agencja ta obsługiwala brandy Fruitfield i Chef. Te dwa brandy mają w Irlandii 50 proc. udziałów w swoich niszowych rynkach. Fruitfield Food ma zamiar też jesienią br. zaprosić do przetargu inne agencje, by wyłonić agencje do obsługi innych swoich marek.