Kraj

NOM - współpraca tylko na zlecenie

23 lipca wystartowala kampania Niezależnego Operatora Międzystrefowego (NOM), której celem jest wsparcie sił sprzedażowych tej firmy w podpisywaniu umów z...

23 lipca wystartowala kampania Niezależnego Operatora Międzystrefowego (NOM), której celem jest wsparcie sił sprzedażowych tej firmy w podpisywaniu umów z potencjalnymi klientami. Kampanię przygotowały butiki kreatywne współpracujące z NOM na umowę-zlecenie. Zgodnie z zaleceniami zarządu NOM Marcin Gruszka, rzecznik NOM, nie ujawnia ich nazw. Mediami zajmuje się Starlink. “Tak ze Starlinkiem, jak i z butkiem kreatywnym NOM ma umowy projektowe – powiedział Gruszka. – Nie jest zatem pewne, że dalsze działania reklamowe NOM powierzymy tym samym firmom”. Gruszka dodał, że nie jest w najbliższym czasie planowane rozpisanie przetargu w celu wyłonienia agencji reklamowej i domu mediowego do stałej współpracy. “Zdecydowaliśmy, że praca o charakterze zleceniowym jest dla NOM bardziej odpowiednia” – wyjaśnił Gruszka. Dodał, że w tym roku nie są już planowane większe działania reklamowe tego operatora telekomunikacyjnego. “Będziemy je podejmować w przypadku wprowadzania nowych usług czy zmian cen, ale nie ma w planach akcji o charakterze wizerunkowym” – mówi rzecznik NOM. Firma zrezygnowała na czas nieokreślony ze współpracy z konsorcjum stworzonym do obsługi NOM przez Euro RSCG New Europe (w jego skład wchodziły: agencja reklamowa full service Euro RSCG New Europe, agencja marketing services Euro RSCG Dialog i Headlines, agencja PR). “Na pewno nie będziemy już współpracować z agencją reklamową Euro RSCG New Europe – wyjaśnił Gruszka – ale niewykluczone, że zlecimy Euro RSCG Dialog działania w zakresie BTL”. W czasie trzymiesięcznej współpracy agencji Euro RSCG powierzono zaledwie jeden niewielki projekt prasowy. W czasie trwania współpracy Euro RSCG z NOM zmienił się zarząd spółki NOM. Umowa, którą pierwotnie planowano podpisać na cały rok, ostatecznie została podpisana tylko na 3 miesiące. “Zarząd NOM zdecydował się na nieprzedłużanie tej umowy” – powiedział Gruszka, dodając, że nie jest upoważniony do podawania przyczyn rozstania. Nieoficjalnie mówi się, że nowy zarząd był niezadowolony z wysokości wynagrodzenia agencji, niewspółmiernie wysokiego, zdaniem zarządu, w stosunku do działań wykonywanych przez agencję. Obecnie przeprowadzana kampania NOM obejmuje prasę (20 tytułów lokalnych, “Gazetę Wyborczą”, “Rzeczpospolitą”, “Super Express”, “Wprost”, “Politykę”, “Newsweek”), radio (RMF FM, Radio Zet, Program III Polskiego Radia i 10 stacji lokalnych) oraz outdoor. (AMS)