Zagranica

Regionalna cola ma zdobyć rynek zachodniej Francji

Nowy napój o nazwie Breizh został wprowadzony na rynek zachodniej części Francji na początku br. przez Bernarda Lancelota, który wcześniej...

Nowy napój o nazwie Breizh został wprowadzony na rynek zachodniej części Francji na początku br. przez Bernarda Lancelota, który wcześniej odniósł sukces z innym produktem – mikropiwem o nazwie Cervoiserie Lancelot. Decyzja o rozpoczęciu produkcji regionalnej odmiany coli została podyktowana tym, że Lancelot dostrzegł potencjał marketingowy, jaki drzemał w napojach o charakterze lokalnym. Kolory marki Breizh – czerwony i biały – są podobne do kolorów amerykańskiej Coca-Coli, jednak producent zamierza innymi sposobami zdecydowanie wyróżnić nowy napój od amerykańskiego konkurenta. Odkrycie potencjału lokalnych napojów pociągnęło za sobą utworzenie przez Lancelota firmy o nazwie Phare Quest, która zajęła się producją napoju Breizh. Dotychczas Phare Quest sprzedała 120 tys. butelek Breizh w kawiarniach, barach i restauracjach w Bretanii, gdzie mieści się firma. Według lokalnej organizacji Made in Brittany, która zrzesza 120 członków wytwarzających 2 tys. lokalnych produktów, rynek produktów lokalnych w Bretanii jest wart 4,3 mld euro.