Kraj

Liczba klientów mBanku przekroczyła ćwierć miliona

Liczba klientów mBanku, najstarszego polskiego banku internetowego (istniejącego od listopada 2000 r.), przekroczyła 250 tys. Założyli oni blisko 310 tys....

Liczba klientów mBanku, najstarszego polskiego banku internetowego (istniejącego od listopada 2000 r.), przekroczyła 250 tys. Założyli oni blisko 310 tys. rachunków i zdeponowali na nich ponad 1,55 mld zł. Zgodnie z raportem sporządzonym przez Radę Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków Polskich co czwarty klient bankowości elektronicznej w Polsce korzysta obecnie z usług mBanku. W czerwcu br. dynamika przyrostu depozytów mBanku wyniosła 6,8 proc. Tymczasem I-Metria opublikowała kilka dni temu raport dotyczący e-bankowości w Polsce, w którym analitycy tej firmy stwierdzają, iż potencjał rozwoju banków czysto internetowych w naszym kraju wyczerpuje się. Zdaniem I-Metrii klienci postrzegają kanał elektroniczny raczej jako uzupełnienie bankowości, a duża część klientów e-banków chciałaby, by ich bank posiadał oddziały fizyczne. “Wyniki naszego banku zdecydowanie zaprzeczają tej tezie” – mówi Szymon Midera, rzecznik mBanku. Drugi z banków internetowych – Inteligo (działa od maja 2001 r.), nie ujawnia swoich aktualnych danych dotyczących liczby klientów i wysokości depozytów. Prawdopodobnie wiąże się to z poszukiwaniem dla Inteligo inwestora, co związane jest z kolei z planami jednego z akcjonariuszy Inteligo – banku Bankgesellschaft Berlin, który zamierza wycofać się z działalności w Polsce. mBank wydał na reklamę w telewizji i prasie od początku swego istnienia prawie 13 mln zł, z czego w pierwszym półroczu br. ok. 4,4 mln zł. Bank Inteligo od maja 2001 r. wydał w sumie ponad 10 mln zł, z czego w tym roku blisko 1,3 mln zł (dane nie uwzględniają wydatków na reklamy wspólne, np. tegorocznej kampanii Inteligo z Pizzą Hut, która kosztowała 5 mln zł – nie wiadomo, jaką część tej kwoty pokrył bank; źródło: Expert Monitor). MBank obsługiwany jest przez agencję public relations Spin Communications i dom mediowy Brand & Media OMD, natomiast dla banku Inteligo pracuje agencja reklamowa J. Walter Thompson/Parintex i dom mediowy MindShare Polska. Stawkę banków internetowych uzupełnia Volkswagen Bank Direct (działa od kwietnia 2001 r.), obsługiwany przez agencję reklamową Grey Worldwide Warszawa i dom mediowy HMS Carat. Jego klienci otworzyli do tej pory 16,5 tys. rachunków bankowych, na których zdeponowali 362 mln zł. (MG)