Zagranica

Wenecja zadba o swój wizerunek

Wenecja poszukuje agencji reklamowych, które pomogą jej opracować znak handlowy, który będzie symbolizował miasto i bronił przez nielegalnym czerpaniem korzyści...

Wenecja poszukuje agencji reklamowych, które pomogą jej opracować znak handlowy, który będzie symbolizował miasto i bronił przez nielegalnym czerpaniem korzyści z jego popularności. Burmistrz Wenecji Paolo Costa powiedział, że w badaniach rynku stwierdzono setki przypadków, kiedy wizerunek Wenecji jest wykorzystywany w sposób szkodliwy dla miasta. Plan Costy zakłada opracowanie logo, które odda charakter tego poprzecinanego kanałami miasta i wesprze jego promocję na świecie. Miałoby to być coś na kształt słynnego znaku Nowego Jorku – hasła “I Love N.Y.” z czerwonym sercem zastępującym słowo “love”. Każdy, kto będzie chciał wykorzystywać znak Wenecji (który zostanie zastrzeżony), będzie musiał uzyskać zgodę od władz miasta, a potem wnosić opłaty. “Chcemy jednocześnie ochraniać i promować wizerunek Wenecji” – mówi Costa. Eksperci marketingowi nie są pewni, jak bardzo efektywna może być taka inicjatywa. “To bardzo dobry pomysł, ale nowe logo Wenecji nie sprawi automatycznie, że ludzie przestaną wykorzystywać inne symbole kojarzone z miastem – mówi Paolo Banfi, rzymski konsultant ds. PR. – Wystarczy pokazać plac św. Marka czy śpiewającego gondoliera i ludzie od razu pomyślą o Wenecji, niezależnie od tego, jaki będzie jej oficjalny symbol”. Jak podaje oficjalna strona internetowa władz Wenecji, konkurs będzie otwarty dla wszystkich chętnych i wystartuje we wrześniu br. Zwycięski projekt zostanie przedstawiony w grudniu br. na specjalnej prezentacji w Nowym Jorku.