Kraj

Bauer zapowiada rekordowe przychody i wydaje nowe pisma luksusowe

Wydawnictwo Bauer zapowiada, że 2002 r. będzie dla niego rekordowy pod względem przychodów. Witold Woźniak, prezes Wydawnictwa Bauer, szacuje, że...

Wydawnictwo Bauer zapowiada, że 2002 r. będzie dla niego rekordowy pod względem przychodów. Witold Woźniak, prezes Wydawnictwa Bauer, szacuje, że na koniec 2002 r. osiągną ok. 600 mln zł, rok wcześniej było to 440 mln zł. “Wzrost ten wynika ze zwiększonych przychodów z reklamy oraz dokonanych w ub.r. akwizycji wydawnictw Silver Shark i Media Styl” – mówi Maciej A. Brzozowski, dyrektor public relations w Wydawnictwie Bauer. Wydawnictwo inwestuje także w druk. Jesienią br. Bauer planuje rozbudowę swojej drukarni w Ciechanowie, której moce produkcyjne wzrosną o 40 proc. Na najbliższe miesiące Bauer zapowiada także premiery nowych tytułów. W sierpniu br. wprowadzi na rynek “Magazyn dla Rodziców. Mama i Dziecko”. Pismo będzie miało objętość ok. 100 stron, a jego nakład wyniesie 120 tys. Wydawnictwo liczy na sprzedaż w wysokości ok. 90 tys. egzemplarzy. “Gwarantujemy reklamodawcom sprzedaż na poziomie przynajmniej 80 tys. egz. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, to nasi klienci otrzymają 50-proc. rabat” – mówi Brzozowski. Strona reklamowa kosztować będzie 18 tys. zł. Cena pisma wyniesie 4,8 zł. Do pierwszego numeru magazynu zostanie dołączona płyta z kołysankami dla dzieci. Jego wejściu na rynek towarzyszyć będzie kilkumiesięczna kampania reklamowa obejmująca telewizję, radio, outdoor i tytuły należące do Bauera. Kampania rozpocznie się 13 sierpnia br. wraz z wyjściem numeru pisma i potrwa do końca br. Bauer wyda na nią 1 mln zł. Kreacją kampanii zajął się butik kreatywny ITC, a planowaniem i zakupem mediów na potrzeby kampanii telewizyjnej zajął się dom mediowy Mediaedge:cia, natomiast planowaniem radia, outdooru i prasy wydawnictwo zajęło się we własnym zakresie. Kampania telewizyjna będzie miała miejsce w TVP1, TVN, Polsacie, na kanale Minimax oraz Discovery Channel, a radiowa w RMF FM i Radiu Zet. Outdoorowa część kampanii będzie przebiegać na nośnikach Publiproksu. Kampania prasowa będzie miała miejsce w wydawanych przez Bauera tytułach, m.in. “Tinie”, “Tele Tygodniu”, “Tele Świecie”, “Świecie Kobiety”. Wydawnictwo Media Styl wchodzące w skład grupy Bauer wyda jesienią br. skierowane do kobiet pismo, które poruszać będzie tematy związane z urodą, zdrowiem i psychologią. “Miesięcznik ten będzie poruszał tematykę zdrowia, urody i psychologii. Będzie on oparty na zespole redakcyjnym “Votre Beaute”” – mówi Witold Woźniak, prezes wydawnictwa Media Styl. Jego redaktor naczelną będzie Barbara Mietkowska, która ostatnio była redaktor naczelną magazynu “Votre Beaute”, a wcześniej pracowała jako szef działu urody w “Elle”. Wydawnictwo nie podaje jeszcze tytułu nowego pisma ani jego nakładu. Oprócz tego tytułu wydawnictwo zapowiada na jesień br. wydanie magazynu “Twój Styl – Trendy”, o którym pisaliśmy w DS “MiMP” 5 lipca br. Witold Woźniak zapowiada też, że najprawdopodobniej w tym roku wydawnictwo wypuści na rynek jeszcze jeden magazyn z kategorii pism luksusowych, ale nie ujawnia szczegółów tego przedsięwzięcia. (MG, PU)