Kraj

Pielgrzymka medialna

Zbliżająca się wizyta Papieża w Polsce będzie jednym z najszerzej opisanych wydarzeń tego lata. Podczas żadnej z dotychczasowych pielgrzymek nie...

Zbliżająca się wizyta Papieża w Polsce będzie jednym z najszerzej opisanych wydarzeń tego lata. Podczas żadnej z dotychczasowych pielgrzymek nie próbowano pokazać Papieża tak kontrowersyjnie ani wykorzystać papieskiej pielgrzymki do celów marketingowych. Dla przykładu “Super Express” postanowił w tygodniu papieskiej wizyty dołączyć aż cztery płyty CD z homiliami Jana Pawła II do swoich wydań – każda w milionowym nakładzie. Dołączenie płyty z piosenkami do poezji Karola Wojtyły śpiewanymi przez Stanisława Sojkę zapowiada też “Rzeczpospolita”. Z kolei okładka ostatniego numeru “Newsweeka” krzyczy: “Świat przed odejściem Papieża”. W środku tekst podsumowujący 24 lata pontyfikatu Jana Pawła II i próby odpowiedzi na pytanie, co będzie, gdy Papież odejdzie. (“Gazeta Wyborcza”)