Kraj

"Newsweek Polska" wprowadza zmiany w formule graficznej pisma

We wrześniu br. wprowadzone zostaną zmiany w formule graficznej tygodnika społeczno-politycznego "Newsweek Polska" (wydawca Axel Springer Polska). "Chcemy nadążać za...

We wrześniu br. wprowadzone zostaną zmiany w formule graficznej tygodnika społeczno-politycznego “Newsweek Polska” (wydawca Axel Springer Polska). “Chcemy nadążać za trendami światowymi. Cały pierwszy rok istnienia pisma na polskim rynku był dla nas czasem eksperymentów, również związanych z formułą graficzną pisma. Teraz okrzepliśmy na rynku i zdecydowaliśmy się na zmiany” – mówi Tomasz Wróblewski, redaktor naczelny pisma “Newsweek Polska”. Wróblewski zastrzega jednak, że nie będą to zmiany rewolucyjne. Zmieniona ma zostać m.in. czcionka pisma, układ i formuła poszczególnych działów, tak aby były czytelniejsze i bardziej rozpoznawalne. Podobnie jak w wersji amerykańskiej nieco zmieniony zostanie też layout strony tytułowej. Poszerzony zostanie skład grafików pracujących dla tego tytułu. “Po roku eksperymentów związanych z formami dziennikarskimi będziemy odchodzić od sprawdzonych schematów. Jeszcze bardziej stawiamy teraz na inwencję dziennikarzy, gdyż “Newsweek” zawsze kreował nowy styl dziennikarstwa” – mówi Wróblewski. Największe zmiany mają dotyczyć działów “Kultura” i “Jupiter”. Wprowadzeniu nowej formuły graficznej pisma towarzyszyć będzie kampania reklamowa. Przygotowuje ją agencja reklamowa PZL. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MediaCom Warszawa. Wydawca nie podał szczegółów kampanii ani jej kosztów. “Chcemy, by kampania była inteligentna, jak ta wprowadzająca tytuł na polski rynek. Jednak teraz nie musimy już przekonywać, że jesteśmy wiarygodni. Zależy nam, aby kampania nieco zmieniła pozycjonowanie pisma na rynku. Jeszcze dobitniej wskazała na prestiż naszego tygodnika” – mówi Wróblewski. Według Expert Monitora wpływy reklamowe “Newsweeka” w pierwszym półroczu br. wyniosły 36,5 mln zł. Wcześniej zmiany w formule graficznej przeprowadził wydawca konkurencyjnego tygodnika “Polityka”, firma Spółdzielnia Pracy “Polityka”. (PM)