Zagranica

Carlsberg przygotował rebrandingową strategię marketingową

Carlsberg, duński producent piwa, planuje ogólnoświatową kampanię rebrandingową, której celem ma być zwiększenie udziałów w segmencie piw premium. Nowy slogan...

Carlsberg, duński producent piwa, planuje ogólnoświatową kampanię rebrandingową, której celem ma być zwiększenie udziałów w segmencie piw premium. Nowy slogan Carlsberga brzmi “Drink with a world friends” i będzie wprowadzany na poszczególnych rynkach przez lokalne agencje reklamowe. Całą akcję marketingową koordynuje agencja reklamowa Saatchi & Saatchi. Nowy slogan będzie funkcjonowal obok starego, słynnego sloganu: “Probably the best beer in the world”. Szczegóły kampanii rebrandingowej nie zostały ujawnione. Wiadomo jedynie, że pochłonie ona budżet w wysokości135 mln dol. w tym roku. Jak powiedział Nils S. Andersen, prezes Carlsberga, spodziewany wzrost konsumpcji piwa na świecie w ciągu najbliższych kilku lat to około 2 proc. W tym udział piw z segmentu premium może wzrosnąć z 4 proc. do 6 proc. Badania konsumenckie wykazały, że marka piwa Carlsberg jest rozpoznawana jako marka bardzo dobra jakościowo, a samo piwo uważane jest za optymalne. Kampania rebrandingowa ma jednak na celu dodanie marce piwa Carlsberg wartości emocjonalnych, które przyciągną do niej konsumentów. Częścią akcji jest również zmiana wyglądu opakowań oraz materiałów reklamowych i POS Carlsberga. Cały proces ma się zakończyć do połowy 2003 r.