Kraj

Organizatorzy Effie potwierdzają zgłoszenie 50 prac reklamowych

Do III konkursu reklamowego Effie Awards 2002, w którym oceniana jest efektywność kampanii reklamowych, zostało zgłoszonych 50 prac. Leszek Popowicz,...

Do III konkursu reklamowego Effie Awards 2002, w którym oceniana jest efektywność kampanii reklamowych, zostało zgłoszonych 50 prac. Leszek Popowicz, dyr. generalny Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), organizatora konkursu, powiedział, że SAR nie spodziewał się tak dużej liczby zgłoszeń. W konkursie weźmie udział 49 prac, gdyż Komitet Organizacyjny Effie odrzucił kampanię, którą zgłosił dom mediowy Zenith Media, z powodu niedostarczenia wszystkich materiałów. Najwięcej prac zgłosiły 3 agencje reklamowe: Leo Burnett, Corporate Profiles DDB i Upstairs Young & Rubicam – po 5 prac. Oprócz nich swoje prace zgłosiły m.in. agencje reklamowe Grey Worldwide Warszawa i McCann-Erickson. W tym roku liczba prac jest większa niż w ubiegłym (w 2001 r. zgłoszono 46 kampanii). Także liczba uczestników wzrosła z 17 w roku ubiegłym do 19 w tym roku. Regulamin Effie Awards 2002 przewidywał, że zgłoszone prace muszą być przeprowadzone lub rozpoczęte na terenie Polski w okresie od stycznia do grudnia 2001 r. Obrady jury odbędą się 27 września br., natomiast obrady jury mediowego będą miały miejsce 11 października br. Wręczenie nagród na specjalnie zorganizowanej gali Effie odbędzie się natomiast w drugiej połowie listopada br. (PU)