Kraj

Broker FM podnosi ceny reklam w Radiu RMF FM

Broker FM, należący do Holdingu FM dom sprzedaży Radia RMF FM, podnosi średnio o 6,5 proc. ceny reklam w Radiu...

Broker FM, należący do Holdingu FM dom sprzedaży Radia RMF FM, podnosi średnio o 6,5 proc. ceny reklam w Radiu RMF FM. Cena 30-sekundowego spotu w paśmie porannym (godz. 8-11) wzrasta z 7,9 tys. zł do 8,3 tys. zł. Ponadto zwiększy się również liczba pasm antenowych Radia RMF FM z sześciu dotychczasowych do 13 pasm od września br., co pociągnie za sobą większe zróżnicowanie cennika stacji. “Dostosowaliśmy ceny spotów w poszczególnych pasmach i liczbę pasm antenowych do wyników słuchalności Radia RMF FM. Do korekty cen spotów w Radiu RMF FM upoważnia fakt, że RMF FM uzyskało w tym roku najwyższy udział w rynku i zasięg dzienny wśród stacji ogólnopolskich i wciąż wykazuje stabilny wzrost słuchalności w niemalże wszystkich grupach docelowych” – powiedziała Małgorzata Cetera-Bulka, pełnomocnik zarządu ds. sprzedaży Brokera FM. Jest to pierwsza od dwóch lat zmiana cennika Radia RMF FM. Istotną zmianą w strategii sprzedaży Brokera FM jest nowa oferta sprzedaży czasu reklamowego GRP w Radiu RMF FM po ustalonym koszcie CPP. “Koszt dotarcia jest głównym kryterium dla klientów i są oni obecnie zainteresowani przede wszystkim tym, ile zapłacą za kontakt ze słuchaczem. Dlatego wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, wprowadziliśmy taką formę rozliczeń, dostosowując jednocześnie cenę pasm antenowych do liczby wygenerowanych GRP” – powiedziała Cetera-Bulka. Klient Brokera FM będzie mógł wybrać taką formę zakupu spotów w Radiu RMF FM, jaką będzie uważał za korzystną dla siebie. Jak powiedział Marcin Tomczyk, radio manager Brokera FM, nowa forma sprzedaży czasu reklamowego Radia RMF FM, wprowadzana stopniowo od początku br., już w tej chwili stanowi około 40 proc. łącznej sprzedaży Radia RMF FM, a korzystały z niej m.in. domy mediowe należące do OMD Poland (Optimum Media OMD, Media Direction OMD i Brand & Media OMD) oraz Starcom i Universal McCann. Ani RRM, czyli dom sprzedaży Radia Zet, ani dział handlowy Polskiego Radia SA (Program I PR SA i Trójka – PR1 i PR3) nie planują zmian cenników na jesień br. W Radiu Zet 30-sekundowy spot w porannym prime time kosztuje 7,9 tys. zł, w Programie I PR SA – 4,2 tys. zł, a w Trójce – 2,9 tys. zł. Udział Radia RMF FM w słuchalności w kwartale kwiecień – czerwiec br. w grupie 15+ wynosił 24 proc., Radia Zet – 17,59 proc., Programu I PR SA – 17,45 proc., a Trójki – 4,82 proc. (Radio Track SMG/KRC Poland Media SA). Od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe Radia RMF FM wyniosły 128,5 mln zł, Radia Zet – 99,9 mln zł, Programu I PR SA – 19,4 mln zł, a Trójki – 13,4 mln zł (dane z autopromocją, CR Media). Wiadomo, że na wrzesień br. zaplanowana jest kolejna w tym roku wizerunkowa kampania reklamowa Radia RMF FM. Prawdopodobnie nie będzie ona kontynuowała rozpoczętej w ub.r. strategii promowania Radia RMF FM jako stacji nadającej przede wszystkim muzykę. Szczegóły tej kampanii trzymane są jednak w tajemnicy. (PR)