Zagranica

Unilever wycofuje kontrowersyjne reklamy lodów z RPA

Zalew skarg zmusił koncern Unilever do wycofania z RPA planowanej kampanii lodów Magnum pod nazwą "Siedem grzechów głównych". Dotychczas Stowarzyszenie...

Zalew skarg zmusił koncern Unilever do wycofania z RPA planowanej kampanii lodów Magnum pod nazwą “Siedem grzechów głównych”. Dotychczas Stowarzyszenie ds. Standardów Reklamowych otrzymało 140 skarg (więcej niż kiedykolwiek wcześniej). Kerren Janssen, marketing manager odpowiedzialny w Unileverze za Magnum, mówi, że głównym elementem kampanii było podejście do lodów jako nieodpartej pokusy. Wprowadzenie planowane na 19 sierpnia br. zostało przełożone na początek września br. Idea kampanii została zaadaptowana z rynku australijskiego, gdzie wprowadzenie siedmiu smaków odpowiadających siedmiu grzechom spowodowało wzrost sprzedaży o 60 proc. W RPA jednak koła religijne odebrały reklamy nie jako nieszkodliwe kolokwializmy, ale jako poważne namawianie do grzechu. Misja Wiary Apostolskiej zagroziła nawet konsumenckim bojkotem. Unilever wycofał opakowania lodów i jasne jest, że nazwy poszczególnych smaków (grzechy główne) także zostaną zmienione. Magnum jest jednym z dziesięciu największych brandów Unilevera. W RPA sprzedaż produktów Magnum przynosi koncernowi 10 mln dol. rocznie. W ciągu 10 lat wzrost sprzedaży wyniósł ok. 10 proc. W Australii kampania Magnum “Siedem grzechów głównych” przyniosła domowi mediowemu Universal McCann nagrodę Media Lions Grand Prix 2002. Kreacją zajęła się agencja reklamowa McCann-Erickson Sydney. W RPA adaptacją niedoszłej kampanii zajęła się agencja HerdBuoys McCann-Erickson.