Kraj

Jest dobrze, może być gorzej

Znaczenie reklamy dla rozwoju polskiej gospodarki jest ogromne - to główny wniosek płynący z raportu badawczego przygotowanego przez brytyjską firmę...

Znaczenie reklamy dla rozwoju polskiej gospodarki jest ogromne – to główny wniosek płynący z raportu badawczego przygotowanego przez brytyjską firmę badawczą Hightown Marketing i Jakuba Bierzyńskiego, szefa domu mediowego Optimum Media. Z analiz wynika, że na reklamę wydano w ub.r. 5089 mln zł, co stanowi prawie 1 proc. produktu krajowego brutto. Zysk w wysokości 1,7 mld złotych osiągnęły inne podmioty na rynku dzięki zakupom, jakich dokonał w nich przemysł reklamowy. Ten ostatni zatrudnia obecnie w Polsce 61 tys. osób. W roku akademickim 1996/1997 ponad 190 tys. osób podjęło studia biznesu i zarządzania w 105 placówkach szkolnictwa wyższego. Wnioski z przygotowanych analiz przedstawił wczoraj w Warszawie dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA) Norman Vale. Stowarzyszenie było zleceniodawcą wykonanych badań. Podczas spotkania przedstawiono także zagrożenia, z jakimi powinien się liczyć polski rynek reklamy i mediów ze strony ustawodawcy. Są to przygotowywane zakazy prowadzenia reklamy niektórych produktów, m.in. proponowany przez posłów obecnej kadencji całkowity zakaz reklamy papierosów. (JP)