Zagranica

Mniejszy zysk brutto WPP Group w pierwszym półroczu br.

W pierwszym półroczu br. WPP Group zanotowała spadek zysków brutto - wynika z opublikowanego przez holding raportu. Brytyjska WPP Group...

W pierwszym półroczu br. WPP Group zanotowała spadek zysków brutto – wynika z opublikowanego przez holding raportu. Brytyjska WPP Group skupia kilka największych na świecie sieci reklamowych – J. Walter Thompson Co., Young & Rubicam i Ogilvy & Mather Worldwide. Zysk brutto WPP Group w okresie styczeń – czerwiec br. spadł o 17 proc. do 315,6 mln dol. brutto (przed zapłaceniem podatku) w porównaniu z I półroczem ub.r. Kierownictwo holdingu nie jest jednak zaniepokojone słabymi wynikami. W raporcie zaznacza, że słabsze wyniki są konsekwencją recesji na rynku reklamy. “Polepszenie sytuacji holdingu może nastąpić już w następnym roku” – czytamy w raporcie. Zdaniem autorów raportu na pewno duży wpływ na poprawę sytuacji będą miały działania reklamowe związane z kolejnymi wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych i Igrzyskami Olimpijskimi w Atenach w 2004 r. Jednocześnie przyznano, że utrzymanie w tym roku 14-proc. wzrostu zysku operacyjnego holdingu będzie trudne. Na rynkach Ameryki Północnej, które mają około połowy udziałów w biznesie WPP (44,7 proc.), zanotowano 6,3-proc. spadek w porównaniu z takim samym okresem ub.r.