M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Danone i San Benedetto wprowadzają dwie nowe marki wody na Węgrzech

Serwis Dzienny | 23 sierpnia 2002, 00:00

Francuski gigant spożywczy Danone i włoski San Benedetto stworzyły spółkę joint venture i wspólnie wprowadzają na rynek węgierski dwa nowe...

Francuski gigant spożywczy Danone i włoski San Benedetto stworzyły spółkę joint venture i wspólnie wprowadzają na rynek węgierski dwa nowe brandy wód mineralnych. Obie firmy mają po 50 proc. udziałów w spółce Magyar Viz, która wprowadza na rynek brand Vitalinea (Danone) i Primavera (San Benedetto). Vitalinea jest już sprzedawana w Polsce, Włoszech, Czechach i Francji, a Primavera funkcjonuje również na rynku w Polsce i Włoszech oraz w wielu innych krajach. Sukcesy tych brandów na wspomnianych rynkach spowodowały decyzję o wprowadzeniu ich na rynek węgierski. "Rynek węgierski jest bardzo konkurencyjny, są na nim od wielu lat wszyscy wielcy gracze międzynarodowi: Nestlé z brandem Theodora, Pepsi z Kristalyviz i Coca-Cola z Bonaquą. To wielki wyzwanie dla nas" - mówi Francois Puls, dyr. zarządzający Magyar Viz. Spółka ta nie jest zresztą jedyną próbującą wprowadzać na ten rynek nowe wody - niedawno do wodnej wojny przystąpił z nowymi siłami koncern Nestlé, wprowadzający na rynek wodę Aquarel. Liderem rynku wód mineralnych na Węgrzech jest marka Kristalyviz, która posiada 35 proc. udziałów, a nazwa ta często jest używana przez węgierskich konsumentów jako synonim wody mineralnej. Sektor wód mineralnych jest najszybciej wzrastającym rynkiem wśród napojów bezalkoholowych na Węgrzech. Pomimo to spożycie w przeliczeniu na głowę mieszkańca (ok. 45 litrów) stanowi najwyżej połowę zachodnioeuropejskiej średniej, co pozwala prognozować dalszy dynamiczny wzrost. W ciągu dekady konsumpcja wody mineralnej wzrosła na Węgrzech pięciokrotnie. Tradycyjnie silną pozycję w tym kraju mają wody gazowane (85 proc. całego spożycia), ale szybki rozwój segmentu wód niegazowanych prawdopodobnie wkrótce zmieni te proporcje.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,