Kraj

ZFPR sprzeciwia się zarzutom SMG/KRC w sprawie badań o dziennikarzach

Związek Firm Public Relations (ZFPR) nie zgadza się z zarzutami firmy badawczej SMG/KRC Poland, która uważa, że ZFPR złamał przepisy...

Związek Firm Public Relations (ZFPR) nie zgadza się z zarzutami firmy badawczej SMG/KRC Poland, która uważa, że ZFPR złamał przepisy prawa autorskiego, wykonując i publikując badania dotyczące opinii środowiska public relations o dziennikarzach. O sprawie tej pisaliśmy w DS “MiMP” 23 sierpnia br. Według SMG/KRC Poland w kwestionariuszu badania przeprowadzonego przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie ZFPR zostało wykorzystane dwie trzecie pytań z ubiegłorocznej ankiety “Dlaczego nie drukują?” opracowanej przez SMG/KRC Poland na zlecenie agencji public relations RPR Group. ZFPR potwierdza, że wykorzystane zostały niektóre pytania, ale nie zgadza się z zarzutami łamania prawa autorskiego. W swoim oficjalnym oświadczeniu ZFPR wyraża “swoje zaskoczenie i oburzenie” formą, w jakiej zostały przedstawione zarzuty SMG/KRC Poland. Uważa, że w materiałach prasowych zaznaczone zostało, że ZFPR korzystał z ubiegłorocznej ankiety SMG/KRC Poland. Poza tym w trakcie rozmów pomiędzy ZPFR i SMG/KRC Kuba Antoszewski, PR manager w SMG/KRC Poland, podpisał się pod oświadczeniem, że jego firma badawcza “nie zamierza w jakikolwiek sposób blokować możliwości wykorzystania badań”. Ponadto ZFPR uważa, że nie naruszył prawa autorskiego, a własna interpretacja tego prawa przez SMG/KRC Poland jest nadużyciem. (PU)