Kraj

Stratosfera zakończyła pierwszy etap audytu marki HBO

Stratosfera zamknęła pierwszy etap współpracy z HBO Polska - audyt marki telewizji HBO. Płatna telewizja HBO jest dostępna w sieciach...

Stratosfera zamknęła pierwszy etap współpracy z HBO Polska – audyt marki telewizji HBO. Płatna telewizja HBO jest dostępna w sieciach kablowych oraz na platformie cyfrowej. Audyt obejmował ocenę siły marki na rynku telewizyjnym, analizę satysfakcji, lojalności klientów i zwyczajów używania płatnych kanałów telewizyjnych w Polsce oraz analizę efektywności różnych form komunikacji marketingowej. “Współpraca ze Stratosferą pozwala nam lepiej poznać zachowania, przyzwyczajenia i oczekiwania widzów HBO. Liczę, że dzięki tej wiedzy uda nam się nie tylko utrzymać wysoki poziom zadowolenia naszych widzów z HBO, ale także jeszcze skuteczniej pozyskiwać nowych. Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu i wiedzy konsultantów Stratosfery” – mówi Aleksander Kutela, dyr. generalny HBO Polska. “Badania wykazały istnienie trzech grup widzów płatnych telewizji: Planujący – osoby, które oglądanie TV poprzedzają lekturą programu TV, Impulsywni, którzy włączają TV, gdy mają ochotę obejrzeć film, oraz Zappujący, którzy skaczą po kanałach, zatrzymując się na kanale, na którym znajdą interesujący ich program. Segmenty te różnią się nie tylko pod względem zwyczajów oglądania TV, ale także pod względem lojalności i postaw wobec marki. Zrozumienie potrzeb różnych grup klientów to klucz do efektywnej komunikacji marketingowej” – mówi Bartłomiej Serafiński, partner w firmie Stratosfera. Bardziej szczegółowe wnioski płynące z analiz nie zostały ujawnione. Jeżeli HBO zdecyduje się na kontynuację współpracy ze Stratosferą, wówczas na potrzeby stacji zostanie opracowana strategia komunikacji marketingowej. (JP)