Kraj

Rusza druga promocja piwa Warka związana z Champions League

Rozpoczęła się druga promocja konsumencka marki piwa Warka Jasne Pełne, produkowanego przez Grupę Żywiec SA, związana ze sponsorowaniem rozgrywek piłkarskiej...

Rozpoczęła się druga promocja konsumencka marki piwa Warka Jasne Pełne, produkowanego przez Grupę Żywiec SA, związana ze sponsorowaniem rozgrywek piłkarskiej Ligi Mistrzów w sezonie 2002/2003. Promocja konsumencka piwa Warka Jasne Pełne, której celem jest przede wszystkim wzrost sprzedaży piwa tej marki w sklepach objętych promocją, jest wsparta informacyjną kampanią reklamową w prasie (“Gazeta Wyborcza”, “Super Express”, “Tele Magazyn”, “Tele Program”, “To i Owo” i “Dziennik Sportowy”) i internecie. Za kreację kampanii reklamowej odpowiada agencja reklamowa Upstairs Young & Rubicam (wewnętrzny dział tej agencji o nazwie HRC zajmuje się projektami BTL), a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Brand & Media OMD. Dział HRC odpowiada również za przebieg promocji pod kątem rozsyłania nagród i obsługi baz danych. Oprócz wzrostu sprzedaży piwa Warka Jasne Pełne promocja ma na celu także wizualizację marki w punktach sprzedaży, wzrost rozpoznawalności marki oraz budowanie wizerunku marki Warka Jasne Pełne jako oficjalnego sponsora piłkarskiej Ligii Mistrzów w Polsce. Mechanika promocji powstała w Grupie Żywiec SA. Konsumenci, aby móc wziąć udział w losowaniu głównej nagrody promocji – biletu na mecz UEFA Champions League, muszą zebrać odpowiednią liczbę kuponów promocyjnych i wykazać się najbardziej kreatywnym pomysłem na “okrzyk warecki” zagrzewający do gry piłkarzy. Do rozdania przewidziano ponad 100 biletów na mecz UEFA Champions League. Oprócz tego nagrodami w promocji są szklanki, przybornik kibica (brelok, gwizdek i otwieracz w jednym) oraz koszulka piłkarska. Wsparciem promocji, która potrwa 6 tygodni, oprócz kampanii ATL są materiały POS: plakaty i ulotki. Promocja będzie się odbywać w tradycyjnych sklepach detalicznych, supermarketach i hipermarketach oraz przez kanały HoReCa. Wysokość budżetu całej akcji nie została ujawniona. Udział piwa Warka Jasne Pełne w rynku piwnym szacowany jest na mniej więcej 5 proc. (PR)