Zagranica

Linie lotnicze SAS rozpoczęły przegląd domów mediowych

Skandynawskie linie lotnicze SAS poszukują domu mediowego, który będzie odpowiedzialny za globalny budżet mediowy tego przewoźnika. Do tej pory był...

Skandynawskie linie lotnicze SAS poszukują domu mediowego, który będzie odpowiedzialny za globalny budżet mediowy tego przewoźnika. Do tej pory był on obsługiwany przez dom mediowy Mediaedge:cia należący do WPP Group (SAS jest z nim związany od 1994 r.). Do przetargu zostały zaproszone należący do Omnicom Group OMD, MindShare (WPP Group), Carat (Aegis Group), MediaCom (Grey Global Group). “Poszukujemy domu mediowego, który zna specyfikę zarówno rynku skandynawskiego, jak i międzynarodowego. Musi to być firma, która rozumie różnorakie aspekty pracy dla nas – od przygotowania strategii i analiz do zakupu mediów” – powiedział Jens Willumsen, dyrektor marketingu SAS. Wysokość budżetu linii lotniczych, który będzie przedmiotem przetargu, nie została ujawniona. Prezentacje domów mediowych zostaną przedstawione firmie SAS w październiku br., a zwycięski dom mediowy zostanie wyłoniony w styczniu 2003 r. W ub.r. SAS przekazał swój budżet, przeznaczony na kreację agencji reklamowej Lowe Brindfors, należącej do Interpublic Group of Cos. Wczęśniej budżet ten obsługiwany był przez Leo Burnett Worldwide (Bcom3 Group).