Kraj

"Auto Bazar" stał się częścią tygodnika "Auto Świat"

Axel Springer Polska połączył dwa ze swoich trzech tytułów motoryzacyjnych. Samodzielnie przestał się ukazywać dwutygodnik z ofertą rynku samochodów używanych...

Axel Springer Polska połączył dwa ze swoich trzech tytułów motoryzacyjnych. Samodzielnie przestał się ukazywać dwutygodnik z ofertą rynku samochodów używanych “Auto Bazar”. Stał się teraz częścią tygodnika “Auto Świat”. W najbliższym numerze “Auto Świata” ukaże się dodatek na papierze gazetowym pod tytułem “Auto Świat Market – Auto Bazar”, a już wcześniej “Auto Bazar” stał się częścią wkładki do “Auto Świata”. Józef Szewczyk, dyrektor wydawniczy pism motoryzacyjnych Axel Springer Polska, poinformował, że taki dodatek poświęcony głównie (choć nie jedynie) samochodom używanym będzie ukazywać się raz w miesiącu. Już od najbliższego dodatku znajdą się w nim głównie notowania cenowe, ogłoszenia dealerów, które wcześniej ukazywały się na łamach “Auto Bazaru”. Józef Szewczyk przekazał też, że na decyzję o włączeniu “Auto Bazaru” do “Auto Świata” wpłynął kryzys na rynku reklam. Przez pół roku do “Auto Bazaru” nie udało się pozyskać reklam wielkoformatowych. Józef Szewczyk nie wyklucza powrotu “Auto Bazaru” w samodzielnej formie, ale w innej formule, inaczej spozycjonowanego. Trzeba jednak poczekać na lepsze czasy na rynku branży motoryzacyjnej i na rynku reklamy. Axel Springer Polska poza “Auto Światem” w grupie magazynów moto wydaje też miesięcznik o bardziej ekskluzywnym charakterze “Auto Sukces”, a także “Auto Świat Katalogi” (“Sport”, “Używane”, “Testy”, “Nowości”). Według Agory Monitoring wpływy reklamowe “Auto Świata” w okresie I-VIII br. wyniosły 8,6 mln zł, rok wcześniej w tym samym okresie 10,12 mln zł. Natomiast “Auto Sukces” w tych samych okresach zarobił na reklamie odpowiednio 0,74 mln zł i 1,19 mln zł (dane cennikowe, bez insertów). “Auto Świat” jest najlepiej czytanym tytułem motoryzacyjnym w grupie mężczyzyn. Według PBC General SMG/KRC, wskaźnik CCS, w okresie I-VII br. czytało ten tytuł 11,63 proc. badanych, zaś “Auto Sukces” – 2,75 proc. “Auto Bazar” nie występował w PBC, nie ma go również w Agorze Monitoring. (KP)