Zagranica

Kolejne ograniczenia promocji alkoholu wejdą w życie w Wlk. Brytanii

Producenci alkoholu w Wielkiej Brytanii spotkają się wkrótce z kolejnymi ograniczeniami możliwości promowania marek alkoholowych. Ograniczenia takie zamierza wprowadzić organizacja...

Producenci alkoholu w Wielkiej Brytanii spotkają się wkrótce z kolejnymi ograniczeniami możliwości promowania marek alkoholowych. Ograniczenia takie zamierza wprowadzić organizacja branżowa o nazwie The Portman Group, która stworzyła specjalny Kodeks Praktyk Promocyjnych dla marketerów alkoholu. Organizacja The Portman Group działa w Wielkiej Brytanii od 1996 r. i od tamtej pory kontroluje promocje, umowy sponsorskie, strony internetowe, akcje merchandisingowe producentów alkoholu. “Dotychczas nasz kodeks był bardzo efektywny. Udało nam się zlikwidować około 60 produktów, których marketerzy nie przestrzegali zasad i ograniczeń. Design tych produktów oddziaływał na wyobraźnię dzieci i promował w ten sposób niespołeczne zachowania – mówią przestawiciele organizacji. – Obecnie zamierzamy jeszcze bardziej zaostrzyć przepisy dotyczące promowania alkoholi. Wszystkie działania marketingowe, które mogą zachęcać dzieci do spożywania alkoholu, będziemy się starali ograniczyć”. Działalność The Portman Group jest w pełni akceptowana przez Biuro Etyki Handlu w Wielkiej Brytanii, a sama organizacja The Portman Group jest wspierana przez ponad 120 firm zajmujących się produkcją i sprzedażą alkoholu – od wielkich koncernów po niewielkie browary.