Kraj

Grupa Ströer unifikuje procesy sprzedażowe po przejęciu Grupy Outdoor

Firma reklamy zewnętrznej Grupa Ströer zamierza sfinalizować w październiku br. proces włączenia do sprzedaży oferty przejętych od Grupy Outdoor sieci...

Firma reklamy zewnętrznej Grupa Ströer zamierza sfinalizować w październiku br. proces włączenia do sprzedaży oferty przejętych od Grupy Outdoor sieci nośników oraz realizowanych przez nią kontraktów reklamowych. Tym samym w ofercie handlowej Ströera znajdzie się ok. 14 tys. billboardów, ok. 1,1 tys. frontlitów o formacie 6×3 m, 30 tablic o formacie 12×3 m, sieć nośników w warszawskim metrze oraz przyczepy reklamowe. “Aktywa przejętych spółek Grupy Outdoor pasowały do naszego portfolio. Dzięki tej inwestycji umocniliśmy swoją pozycję na rynku klasycznych tablic reklamowych oraz mamy szansę na szybszy niż dotąd rozwój sieci tablic w formacie 6×3 m, wszędzie tam, gdzie znajdują się kupione przez nas lokalizacje” – mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu Grupy Ströer. Ostateczne plany inwestycyjne na rok 2003 będą znane na przełomie października i listopada br., kiedy będzie uchwalany przyszłoroczny budżet firmy. Wstępne plany zakładają rozszerzenie sieci tablic w formacie 6×3 m o kolejne 500-700 powierzchni reklamowych. Dzięki przejęciu billboardów należących do firmy Outdoor Promocja Plakatu, jednej ze spółek Grupy Outdoor, pozycja Ströera w tym segmencie wzmocni się przede wszystkim w Warszawie i Łodzi. “W pozostałych miastach staliśmy się jeszcze silniejsi niż dotąd. To oczywisty efekt synergii” – uważa Malinowski. W tym samym czasie będą się także ważyć losy 30 pracowników, dotychczas zatrudnionych w spółkach Grupy Outdoor. Wiadomo już, że szef tej grupy Lech Kaczoń będzie współpracował ze Ströerem w charakterze niezależnego, zewnętrznego konsultanta. Malinowski zapowiada, że wewnętrzny audyt kadr zostanie zakończony w połowie października br. i wtedy zostaną podjęte w tej sprawie ostateczne decyzje. Potwierdza również fakt wymiany części zespołu, przede wszystkim odpowiedzialnej za sprzedaż, w samym Ströerze. “Nie zmniejszyłem stanu osobowego firmy. Zamierzam jedynie wymienić część zespołu i zatrudnić w dziale marketingu i sprzedaży takich pracowników, którzy będą mieli dostateczną wiedzę na temat specyfiki wszystkich mediów, po to aby lepiej niż dotąd pozycjonować na ich tle reklamę zewnętrzną” – twierdzi Malinowski. Jednym z nowych współpracowników Malinowskiego ma zostać prawdopodobnie Adam Tkaczyk, były wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu firmy reklamy zewnętrznej Europlakat Polska. Malinowski odmawia komentarza w tej sprawie. (JP)