Kraj

"Tygodnik Angora" grubszy, kolorowy, w zmniejszonym formacie

"Tygodnik Angora" wprowadzi kolor na każdej stronie, poprawi papier, zmniejszy format i zwiększy objętość do 80 stron. Jego cena egzemplarzowa...

“Tygodnik Angora” wprowadzi kolor na każdej stronie, poprawi papier, zmniejszy format i zwiększy objętość do 80 stron. Jego cena egzemplarzowa wzrośnie o ok. 20 proc. (dziś jest to 2,5 zł). Bogdan Wojdyła, zastępca szefa działu reklamy tygodnika, powiedział, że jest to drugi krok “Angory” po wprowadzeniu w 1999 r. koloru w części objętości. Z kolei rok temu do przeglądu prasy krajowej, na którym tytuł bazuje, doszedł przegląd prasy zagranicznej (zajmuje 12 stron). Wszystkie zmiany mają prowadzić do zwiększenia atrakcyjności pisma. Aktualną sprzedaż (ponad 240 tys. egzemplarzy) wydawca chce podnieść do ok. 300 tys. na przełomie 2002 i 2003 r. Dla reklamodawców wydawca ma dwie dodatkowe oferty: skierowaną bezpośrednio do średniej wielkości klientów “Kolorową okazję” (typu last minute) oraz “66 proc. rabatu do końca roku” (dla agencji). Zaplanowanym zmianom w tytule ma towarzyszyć kampania w rozgłośniach ogólnopolskich i w prasie lokalnej. Jej szczegóły jeszcze nie są znane, nie podjęto też decyzji, czy zostanie wykorzystana telewizja. “Tygodnik Angora” poza przedrukami zamieszcza także teksty własne, które wypełniają około jednej trzeciej objętości (przeglądy wydarzeń, felietony, wywiady). W nowej formule tytuł będzie zamieszczał program telewizyjny. “Tygodnik Angora” ukazuje się od 1990 r. Jego wydawcą jest spółka Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś z Łodzi z wyłącznie polskim kapitałem. Wpływy reklamowe “Angory” od I do VIII br. wyniosły 2 mln 977 tys. zł brutto (Expert Monitor). (KP)