Browar Companhia Cervecera Brahma Argentina, należący do brazylijskiego giganta piwnego Companhia de Bebida das Americas, rozpoczął drugi etap kampanii reklamowej piwa Brahma, której celem jest wzrost udziałów w rynku piwa Brahma, obecnie brandu piwnego numer dwa w Argentynie. Główną rolę w spotach reklamowych gra lalka voodoo, slogan kampanii brzmi “refreshingly Brahma” i ma trafić przede wszystkim do młodych konsumentów, tworząc wizerunek piwa Brahma jako napoju doskonale gaszącego pragnienie. W pierwszym spocie telewizyjnym opowiedziana została historia mężczyzny, który siedząc przy barze, odczuwa trudne do wytrzymania gorąco. Przyczyną jego fatalnego samopoczucia i wewnętrznego palenia jest to, że w innej części miasta młoda kobieta podpala zapalniczką lalkę voodoo. Mężczyzna wraca do formy, a czary przestają działać dopiero wtedy, gdy bohater sięga po szklankę piwa Brahma. W drugim, prezentowanym obecnie spocie kobieta zdenerwowana wyrzuca lalkę voodoo przez okno. Ta upada na tort urodzinowy ze świeczkami, a mężczyzna znów zaczyna odczuwać niesamowite gorąco. Sięga znów po piwo Brahma i pozbywa się nieprzyjemnego uczucia. “Spoty mają zaskoczyć konsumentów czymś śmiesznym, innym od tradycyjnych reklam piwa” – mówi Martin Buompadre, marketing manager piwa Brahma. Efekty wyświetlania pierwszego spotu (w sierpniu br.) były jego zdaniem bardzo dobre – badania postkampanijne na grupie 400 konsumentów wykazały, że 89 proc. z nich spontanicznie pamięta markę piwa Brahma. Brahma ma nadzieję, że te wyniki uda się jeszcze poprawić. Cel – osiągnięcie 19 proc. udziałów w rynku do końca 2002 r. – na początku roku Brahma miała tych udziałów 15,5 proc., a ostatnie wyniki pokazują już poziom 18,1 proc. Kampania została wykreowana przez agencję reklamową CraveroLanis Euro RSCG i przebiega m.in. w telewizji, prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Jej budżet to 5 mln dol.