Kraj

D'Arcy w Europie jest w trakcie audytu. Rosjanie tworzą nową agencję

Nieznane są jeszcze precyzyjne plany grupy Publicis dotyczące sieci reklamowej D'Arcy w Europie. "W tym regionie trwa audyt. Rynek po...

Nieznane są jeszcze precyzyjne plany grupy Publicis dotyczące sieci reklamowej D’Arcy w Europie. “W tym regionie trwa audyt. Rynek po rynku analizowana jest sytuacja poszczególnych oddziałów D’Arcy. I to między innymi na podstawie audytu podjęte zostaną ostateczne decyzje w sprawie tej sieci” – powiedział Tomasz Pawlikowski, prezes zarządu agencji reklamowej Publicis w Polsce i dyrektor regionalny Publicis Groupe w regionie Europy Środkowej. Decyzja menedżerów Grupy Publicis o likwidacji sieci reklamowej D’Arcy zaskoczyła zarówno szefów agencji D’Arcy Warszawa w Polsce, jak i jej klientów. Najwięksi z nich: Procter & Gamble, Polska Telefonia Komórkowa, Cussons Polska, nie komentują jeszcze doniesień o zamknięciu agencji. Dominik Kaznowski, reprezentujący PZU Życie SA, powiedział, że budżet PZU Życie SA trafi najprawdopodobniej do agencji, która przejmie zobowiązania agencji reklamowej D’Arcy, i zasady współpracy z nową agencją nie będą inne od dotychczasowych. Zdaniem Pawlikowskiego prawdopodobne jest, że kolejną konsekwencją przejęcia przez Grupę Publicis Grupy Bcom3 będzie utworzenie w Polsce na bazie czterech domów mediowych należących obecnie do Grupy Publicis: Optimedia, Zenith Media, Starcom i MediaVest, jednej struktury zajmującej się zakupem mediów i pozostawienie dwóch – trzech agencji nastawionych na planowanie mediów. Tymczasem Maurice Levy, przewodniczący rady nadzorczej i CEO Grupy Publicis, poinformował oficjalnie o szczegółach likwidacji sieci D’Arcy Masius Benton & Bowles i przejęciu jej pracowników oraz klientów przez trzy pozostałe sieci reklamowe należące do grupy Publicis: Leo Burnett Worldwide, Publicis Worldwide i Saatchi & Saatchi. Szefowie najwyższego szczebla sieci D’Arcy wejdą w struktury sieci Publicis Worldwide. Jeden z dwóch najważniejszych globalnych klientów sieci D’Arcy – General Motors Corp. będzie obsługiwany przez nową dywizję związaną z siecią Leo Burnett Worldwide. W USA agencja D’Arcy wejdzie w struktury agencji Publicis, ale niektóre budżety agencji D’Arcy w USA wraz z obsługującymi je zespołami przejdą do sieci Saatchi & Saatchi. Po okresie transformacji Robert Bloom, przewodniczący rady nadzorczej i CEO Publicis Worldwide USA, odejdzie ze swojego stanowiska. John Farrel, prezes i CEO sieci D’Arcy Worldwide, zostanie prezesem i CEO agencji wyspecjalizowanych i marketing services w Grupie Publicis. Susan Gianinno, dotychczasowa prezes i chief branding officer w sieci D’Arcy, zastąpi na stanowisku Roberta Blooma, a Lee Garfinkel, prezes i chief creative officer sieci D’Arcy Worldwide, obejmie stanowisko dyrektora kreacji sieci Publicis. W Rosji, po ogłoszeniu przez Grupę Publicis zamiaru likwidacji D’Arcy, lokalny oddział tej sieci poinformował o tworzeniu nowej agencji reklamowej o nazwie Rodnaja Riecz. Nowa agencja miałaby przejąć niektóre budżety dotychczas obsługiwane przez D’Arcy w Rosji. Chodzi m.in. o budżet firmy Mars i browaru Efes. (PR, “Advertising Age”)