Nieznane są jeszcze precyzyjne plany grupy Publicis dotyczące sieci reklamowej D’Arcy w Europie. “W tym regionie trwa audyt. Rynek po rynku analizowana jest sytuacja poszczególnych oddziałów D’Arcy. I to między innymi na podstawie audytu podjęte zostaną ostateczne decyzje w sprawie tej sieci” – powiedział Tomasz Pawlikowski, prezes zarządu agencji reklamowej Publicis w Polsce i dyrektor regionalny Publicis Groupe w regionie Europy Środkowej. Decyzja menedżerów Grupy Publicis o likwidacji sieci reklamowej D’Arcy zaskoczyła zarówno szefów agencji D’Arcy Warszawa w Polsce, jak i jej klientów. Najwięksi z nich: Procter & Gamble, Polska Telefonia Komórkowa, Cussons Polska, nie komentują jeszcze doniesień o zamknięciu agencji. Dominik Kaznowski, reprezentujący PZU Życie SA, powiedział, że budżet PZU Życie SA trafi najprawdopodobniej do agencji, która przejmie zobowiązania agencji reklamowej D’Arcy, i zasady współpracy z nową agencją nie będą inne od dotychczasowych. Zdaniem Pawlikowskiego prawdopodobne jest, że kolejną konsekwencją przejęcia przez Grupę Publicis Grupy Bcom3 będzie utworzenie w Polsce na bazie czterech domów mediowych należących obecnie do Grupy Publicis: Optimedia, Zenith Media, Starcom i MediaVest, jednej struktury zajmującej się zakupem mediów i pozostawienie dwóch – trzech agencji nastawionych na planowanie mediów. Tymczasem Maurice Levy, przewodniczący rady nadzorczej i CEO Grupy Publicis, poinformował oficjalnie o szczegółach likwidacji sieci D’Arcy Masius Benton & Bowles i przejęciu jej pracowników oraz klientów przez trzy pozostałe sieci reklamowe należące do grupy Publicis: Leo Burnett Worldwide, Publicis Worldwide i Saatchi & Saatchi. Szefowie najwyższego szczebla sieci D’Arcy wejdą w struktury sieci Publicis Worldwide. Jeden z dwóch najważniejszych globalnych klientów sieci D’Arcy – General Motors Corp. będzie obsługiwany przez nową dywizję związaną z siecią Leo Burnett Worldwide. W USA agencja D’Arcy wejdzie w struktury agencji Publicis, ale niektóre budżety agencji D’Arcy w USA wraz z obsługującymi je zespołami przejdą do sieci Saatchi & Saatchi. Po okresie transformacji Robert Bloom, przewodniczący rady nadzorczej i CEO Publicis Worldwide USA, odejdzie ze swojego stanowiska. John Farrel, prezes i CEO sieci D’Arcy Worldwide, zostanie prezesem i CEO agencji wyspecjalizowanych i marketing services w Grupie Publicis. Susan Gianinno, dotychczasowa prezes i chief branding officer w sieci D’Arcy, zastąpi na stanowisku Roberta Blooma, a Lee Garfinkel, prezes i chief creative officer sieci D’Arcy Worldwide, obejmie stanowisko dyrektora kreacji sieci Publicis. W Rosji, po ogłoszeniu przez Grupę Publicis zamiaru likwidacji D’Arcy, lokalny oddział tej sieci poinformował o tworzeniu nowej agencji reklamowej o nazwie Rodnaja Riecz. Nowa agencja miałaby przejąć niektóre budżety dotychczas obsługiwane przez D’Arcy w Rosji. Chodzi m.in. o budżet firmy Mars i browaru Efes. (PR, “Advertising Age”)
Kraj
Starcom
Saatchi & Saatchi
Publicis Worldwide Poland
General Motors Corp.
D’Arcy
Zenith Media
Procter & Gamble
D’Arcy Masius Benton & Bowles
Publicis Groupe
Bcom3
MediaVest
Optimedia
Mars
Leo Burnett Worldwide
Polską Telefonią Komórkową
Levy Maurice
PZU Życie
Pawlikowski Tomasz
D’Arcy Warszawa
D’Arcy Worldwide
Kaznowski Dominik
Cussons Polska
Gianinno Susan
Garfinkel Lee
Farrel John
Bloom Robert
Publicis Worldwide USA
Rodnaja Riecz
Efes