Kraj

Michalski z grupy radiowej Agory porównuje KRRiTV do Samoobrony

Marek Michalski, z-ca dyrektora ds. radiostacji lokalnych Agory SA, porównał rolę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w kreowaniu rynku radiowego...

Marek Michalski, z-ca dyrektora ds. radiostacji lokalnych Agory SA, porównał rolę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w kreowaniu rynku radiowego w Polsce do działań politycznych, podejmowanych przez Samoobronę Andrzeja Leppera. Dyskusja na temat roli Rady w kreowaniu rynku radiowego odbyła się podczas trwającej właśnie w Warszawie10. edycji Radio Konferencji. Podczas panelu dwaj członkowie KRRiTV Jarosław Sellin i Adam Halber przedstawili dwa rozbieżne punkty widzenia na temat zadań realizowanych przez to gremium. Wypowiedź Michalskiego była odpowiedzią na sugestie Halbera, według którego rynek radiowy, a zwłaszcza rozwój sieci radiowych, powinien zostać wstrzymany, ponieważ nie ma na nim już miejsca na więcej podmiotów. Sellin wytknął Radzie błędy w jej dotychczasowej działalności, polegające między innymi na tym, że KRRiTV zezwoliła na przyznanie zbyt dużej liczby koncesji na częstotliwości lokalne, nie licząc się z możliwościami rynku. Błędem KRRiTV, według Sellina, było również zahamowanie rozwoju sieci radiowych: WAWy, Tok FM i Radiostacji. Uczestnicy panelu podkreślali również stronniczość i uznaniowość KRRiTV w trakcie procesu przyznawania nowych koncesji nadawcom lokalnym. W panelu udział wzięli: Aldona Figurska – Eurozet, Anna Siemianowska – Sieć Eska, Adam Halber – KRRiTV, Janusz Janiec – Marek Michalski, Jarosław Sellin – KRRiTV, Kazimierz Sowa – Radio Plus, Rafał Staszek – Radio WAWa, Ryszard Wojciechowski – Ad.point. Dzisiaj na Radio Konferencji odbędą się dyskusje i panele na między innymi takie tematy: “Format naszą wizytówką”, “Efektywna promocja radiowa”, “Przyszłość części terenowej badania Radio Track”, “Nowoczesne techniki sprzedaży”, “Jak sprzedawać radio sformatowane?”. Organizatorem Radio Konferencji jest firma Dragan Produkties. (PR)