Kraj

Nokia rozpoczyna kampanię wspierającą Nokia Game

Tegoroczna edycja Nokia Game, której organizatorem jest Nokia Mobile Phones, rozpocznie się 21 października. Celem Nokia Game jest związanie użytkowników...

Tegoroczna edycja Nokia Game, której organizatorem jest Nokia Mobile Phones, rozpocznie się 21 października. Celem Nokia Game jest związanie użytkowników telefonów komórkowych z marką Nokia i podkreślanie wartości kluczowych dla tej marki, czyli przede wszystkim aspektu łączenia ludzi (zgodnie z hasłem Nokii “Connecting People”). Akcję rejestracji zawodników wspierać będzie kampania reklamowa prowadzona przede wszystkim w telewizji i internecie. Jak mówi Grzegorz Możdżyński, dyrektor ds. marketingu Nokia Mobile Phones w Polsce, internet został wybrany jako najbardziej efektywne medium dla tego typu akcji. Kampania w sieci objąć ma przede wszystkim witryny popularne wśród młodzieży, a opierać się ma na narzędziach marketingu wirusowego (np. na zachęcaniu internautów do rozsyłania znajomym przygotowanych przez Nokię specjalnie na potrzeby internetu wideoklipów). Kampania internetowa przygotowana została w centrali Nokii na potrzeby Nokia Game w kilkudziesięciu krajach, jej przystosowaniem do polskich potrzeb i testami zajmowała się agencja interaktywna K2 Internet, stale współpracująca z Nokią. Kampania telewizyjna toczyć się będzie w kanałach muzycznych MTV i Viva, strategia i kreacja również zostały przygotowane centralnie. Zakupem telewizji zajął się dom mediowy MediaCom. Hasło spotów telewizyjnych brzmi: “Zagraj swoją tożsamością. Włącz się do gry”. Dobór kanałów, w których nadawane będą spoty, wynika z charakteru tegorocznej Nokia Game – toczyć się ona będzie w wirtualnym świecie biznesu muzycznego, a głównym zadaniem uczestników będzie nakręcenie teledysku. Do przekazywania graczom informacji i wskazówek wykorzystywane będzie wiele kanałów: internet, SMS-y, połączenia IVR i minifilmy rozsyłane siecią. Gracze będą też mogli konsultować się ze sobą i wymieniać informacjami na specjalnie przygotowanych czatach. 21 października rozpocznie się rejestracja chętnych do wzięcia udziału w grze na witrynie www.nokiagame.com – w tegorocznej edycji gry, w przeciwieństwie do dotychczasowych, będą mogli wziąć udział posiadacze jakichkolwiek telefonów komórkowych, niekoniecznie firmy Nokia. Sama gra rozpocznie się 11 listopada br. jednocześnie w 25 krajach. Uczestnicy otrzymają misje, które będą wypełniać przez następne 20 dni – najlepsi wezmą udział w finale rozegranym online 28 i 29 listopada. Najlepsi w każdym kraju (w Polsce 100 najlepszych) nagrodzeni zostaną najnowszym telefonem Nokia 3650 z wbudowanym aparatem cyfrowym i kamerą – będą oni pierwszymi użytkownikami tego modelu telefonu. “W ubiegłym roku w Nokia Game wzięło udział 600 tys. graczy, w Polsce – kilkadziesiąt tysięcy. Liczymy na to, że w tym roku w naszym kraju liczba graczy podwoi się” – mówi Możdżyński. Tegoroczna Nokia Game to trzecia edycja tej gry w Polsce, a czwarta w ogóle – w 1999 r. odbyła się jej pierwsza, próbna edycja, która toczyła się tylko w Holandii. Ubiegłoroczna edycja gry zdobyła nagrodę Złotego Lwa w kategorii “direct” na festiwalu reklamy w Cannes. (MG)