M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Agencje zaalarmowane możliwością kupienia Welli przez Henkla

Serwis Dzienny | 18 października 2002, 00:00

Ewentualne przejęcie przez koncern Henkel producenta kosmetyków Wella najprawdopodobniej doprowadzi do zmiany partnerów reklamowych tej firmy. Wśród międzynarodowych agencji obsługujących...

Ewentualne przejęcie przez koncern Henkel producenta kosmetyków Wella najprawdopodobniej doprowadzi do zmiany partnerów reklamowych tej firmy. Wśród międzynarodowych agencji obsługujących Henkla są BBDO Worldwide (Grupa Omnicom), DDB Worldwide i TBWA Worldwide. Wella pracuje pracuje z Select Communications, a Bates Worldwide (Grupa Cordiant Communications) adaptuje potrzeby w krajach, w których Select nie ma oddziałów. Henkel zaoferował Welli prawdopodobnie 70-80 dol. za akcję, co dwukrotnie przewyższa obecną rynkową wycenę tych walorów (ok. 39 dol.). Całkowita wartość transakcji to ok. 5,3 mld dol. Wella do tej pory nie przyznała oficjalnie, że otrzymała ofertę przejęcia od koncernu Henkel. Według analityków rynkowych Wella bardzo dobrze uzupełniłaby linię produktów Henkla do pielęgnacji włosów Schwarzkopf. Jednak ich zdaniem szanse na akceptację tej oferty są niewielkie, ponieważ członkowie rodziny Stroeher (z której wywodzili się założyciele firmy) zawsze twierdzili, że nie zamierzają sprzedawać Welli, a posiadają oni 78 proc. jej akcji.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,