Zagranica

Vivendi rozdziela francuski budżet mediowy oceniany na 400 mln dol.

Vivendi rozdziela francuski budżet mediowy oceniany na 400 mln dol. rocznie. W wyborze domów mediowych firma zdecydowała się na utrzymanie...

Vivendi rozdziela francuski budżet mediowy oceniany na 400 mln dol. rocznie. W wyborze domów mediowych firma zdecydowała się na utrzymanie status quo. Przetarg na francuskie media Vivendi ogłosił w kwietniu br. Zaproszono pięć domów mediowych. Carat France, należący do Aegis Group, nadal obsługiwać będzie budżety firm Cegetel-SFR i Universal Music (należących do Vivendi). Dom MPG należący do Havas będzie kontynuował sprzedaż mediów dla płatnej telewizji Canal Plus. Francuska firma badająca media TNS Secodip ocenia, że spółki wchodzące w skład Vivendi należą do liderów francuskiego rynku wydatków reklamowych. Universal Music jest na 5. miejscu z wydatkami 170 mln dol. w roku 2001, a Cegetel-SFR na 9. miejscu (110 mln dol. w 2001 r.). Na 16. miejscu w rankingu była telewizja Canal Plus wspólnie z CanalSatellite (operator satelitarny również należący do Vivendi) z wydatkami 85 mln dol. w roku ubiegłym. W przetargu na media udział brały też domy: Initiative Media (Interpublic Group of Cos.), Zenith Optimedia (Publicis Groupe/Cordiant) i OMD (Omnicom Group). Z tej trójki jedynie OMD nie wyszło z przetargu z pustymi rękami. Ten dom mediowy będzie obsługiwał budżet mediowy kilku brandów należących do Vivendi Universal Publishing.