Kraj

Media Direction OMD rezygnuje z udziału w przetargu PTC

Z udziału w ogłoszonym wczoraj przetargu mającym na celu wyłonienie domu mediowego dla Polskiej Telefonii Cyfrowej (właściciela marki telefonii komórkowej...

Z udziału w ogłoszonym wczoraj przetargu mającym na celu wyłonienie domu mediowego dla Polskiej Telefonii Cyfrowej (właściciela marki telefonii komórkowej Era GSM) wycofał się dom mediowy Media Direction OMD. “Startujemy już w przetargu na obsługę mediową Telekomunikacji Polskiej SA – wyjaśnia Arkadiusz Marszałek, media koordynator z Media Direction OMD – tak więc nie możemy przygotowywać się do przetargu dla konkurencyjnego klienta”. [TP SA jest udziałowcem w konkurencyjnej spółce świadczącej usługi z zakresu telefonii komórkowej PTK Centertel – przyp. red.]. Renata Flatt, kierownik działu komunikacji ATL Ery, powiedziała, że nic jej jeszcze nie wiadomo o rezygnacji z udziału w przetargu jakiegokolwiek domu mediowego. “Żadne tego typu informacje jeszcze do mnie nie dotarły. W momencie kiedy otrzymamy oficjalne powiadomienie na ten temat od któregokolwiek domu mediowego, będziemy o tym o informować” – dodaje Flatt. Do przetargu na budżet mediowy Ery zaproszono domy mediowe MediaVest, Media Direction OMD, MediaCom Warszawa, Optimum Media OMD, MindShare Polska, Starcom, PanMedia Western, HMS Carat Polska i Mediaedge:cia. Według nieoficjalnych informacji pięć z tych firm: Media Direction OMD, MediaCom Warszawa, Starcom, HMS Carat i Mediaedge:cia, oraz Initiative Media Warszawa zostały w październiku br. zaproszone do przetargu na obsługę TP SA. W okresie od stycznia do października 2002 r. PTC wydała na reklamę marki Era (usługa abonamentowa) 125,2 mln zł (w zestawieniu nie uwzględniono reklam wspólnych z producentami telefonów komórkowych i reklamy zewnętrznej), w tym 64,5 mln zł na telewizję, 15 mln zł na radio, 35 mln zł na gazety i 19,7 mln zł na magazyny. Kwotę 42 mln zł przeznaczono na reklamę marki usługi prepaid Era Tak Tak, w tym 26,1 mln zł na telewizję, 5,1 mln zł na radio, 5,5 mln zł na gazety i 5,3 mln zł na magazyny (źródło: Expert Monitor). (AMS)