Kraj

Budżet pierwszej kampanii Inteligo pod skrzydłami PKO BP - 3,5 mln zł

PKO BP SA rozpoczyna kampanię reklamową należącego do niego od września br. internetowego konta Inteligo. Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa...

PKO BP SA rozpoczyna kampanię reklamową należącego do niego od września br. internetowego konta Inteligo. Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Euro RSCG Dialog. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MindShare Polska. Jednak jak powiedział Artur Więckowski, communication director Inteligo Financial Services SA (IFS), decyzje dotyczące dalszej współpracy z agencjami reklamowymi w związku z przejęciem Inteligo przez PKO BP jeszcze nie zapadły. Kampania prowadzona będzie w prasie (główne dzienniki i tygodniki), na billboardach (frontlighty i backlighty w ośmiu największych miastach) i w internecie (m.in. największe portale i wortale finansowe). Potrwa do końca br. Jej budżet wynosi 3,5 mln zł. “Myśleliśmy nad tą kampanią i nad tym, jak dalej rozwijać naszą markę, od wielu miesięcy – mówi Artur Więckowski. – Teraz po przejęciu Inteligo przez PKO BP skoncentrowaliśmy się na tym, jak najlepiej połączyć potencjały obu tych marek”. Z badań GfK Polonia przeprowadzonych dla IFS wynikało, że najważniejsze cechy banków w oczach polskich klientów to: bezpieczeństwo, zysk i wygoda. Kampania eksponować będzie ten ostatni walor konta Inteligo – jej przesłanie ma dawać konsumentom do zrozumienia, że jest to konto najwygodniejsze do zarządzania pieniędzmi prywatnymi i firmowymi. Na layoutach wykorzystywanych w kampanii widoczne będzie zarówno logo Inteligo, jak i PKO BP. Jak mówi Jacek Obłękowski, członek zarządu PKO BP, celem grupy PKO BP na najbliższe miesiące jest dotarcie do dwóch segmentów klientów, w których grupa była do tej pory postrzegana “niekoniecznie jako lider” – chodzi o młodych, aktywnych, zamożnych klientów (nazywanych symbolicznie “yuppies”) oraz o sektor małych przedsiębiorstw. By lepiej spełnić oczekiwania tych grup, bank zamierza najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2003 r. uruchomić nowe usługi, m.in. kredyty na rachunku bieżącym oraz możliwość korzystania z instrumentów powiązanych z rynkiem kapitałowym (m.in. dostęp poprzez Inteligo do funduszy inwestycyjnych). Kampanię reklamową w internecie przygotował butik kreatywny Not Heavy, z którym Inteligo Financial Services współpracuje od początku swej działalności. Kampania internetowa wykorzystywać ma nietypowe formy reklamy. Będą to m.in. bannery z grami, bannery “rozbudowujące się” (powiększające się i udostępniające większą ilość informacji dopiero po najechaniu na nie), brand marki czy połączenia top layerów poruszających się po witrynie ze skyscraperami. Nietypowy nośnik zostanie też zastosowany w outdoorze – na budynku oddziału banku PKO BP przy ul. Nowogrodzkiej w centrum Warszawy zostanie umieszczona reklama o wymiarze 1200 mkw. Zdaniem przedstawicieli Inteligo i PKO BP jest to prawdopodobnie największa powierzchnia reklamowa w Europie. Inteligo jest drugim co do wielkości bankiem internetowym w naszym kraju. Zdobył do tej pory ok. 180 tys. klientów, którzy zdeponowali 440 mln zł. Lider – mBank – ma 305 tys. klientów, którzy założyli 370 tys. rachunków i zdeponowali na nich ok. 1,6 mld zł. (MG)