PKO BP SA rozpoczyna kampanię reklamową należącego do niego od września br. internetowego konta Inteligo. Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Euro RSCG Dialog. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MindShare Polska. Jednak jak powiedział Artur Więckowski, communication director Inteligo Financial Services SA (IFS), decyzje dotyczące dalszej współpracy z agencjami reklamowymi w związku z przejęciem Inteligo przez PKO BP jeszcze nie zapadły. Kampania prowadzona będzie w prasie (główne dzienniki i tygodniki), na billboardach (frontlighty i backlighty w ośmiu największych miastach) i w internecie (m.in. największe portale i wortale finansowe). Potrwa do końca br. Jej budżet wynosi 3,5 mln zł. “Myśleliśmy nad tą kampanią i nad tym, jak dalej rozwijać naszą markę, od wielu miesięcy – mówi Artur Więckowski. – Teraz po przejęciu Inteligo przez PKO BP skoncentrowaliśmy się na tym, jak najlepiej połączyć potencjały obu tych marek”. Z badań GfK Polonia przeprowadzonych dla IFS wynikało, że najważniejsze cechy banków w oczach polskich klientów to: bezpieczeństwo, zysk i wygoda. Kampania eksponować będzie ten ostatni walor konta Inteligo – jej przesłanie ma dawać konsumentom do zrozumienia, że jest to konto najwygodniejsze do zarządzania pieniędzmi prywatnymi i firmowymi. Na layoutach wykorzystywanych w kampanii widoczne będzie zarówno logo Inteligo, jak i PKO BP. Jak mówi Jacek Obłękowski, członek zarządu PKO BP, celem grupy PKO BP na najbliższe miesiące jest dotarcie do dwóch segmentów klientów, w których grupa była do tej pory postrzegana “niekoniecznie jako lider” – chodzi o młodych, aktywnych, zamożnych klientów (nazywanych symbolicznie “yuppies”) oraz o sektor małych przedsiębiorstw. By lepiej spełnić oczekiwania tych grup, bank zamierza najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2003 r. uruchomić nowe usługi, m.in. kredyty na rachunku bieżącym oraz możliwość korzystania z instrumentów powiązanych z rynkiem kapitałowym (m.in. dostęp poprzez Inteligo do funduszy inwestycyjnych). Kampanię reklamową w internecie przygotował butik kreatywny Not Heavy, z którym Inteligo Financial Services współpracuje od początku swej działalności. Kampania internetowa wykorzystywać ma nietypowe formy reklamy. Będą to m.in. bannery z grami, bannery “rozbudowujące się” (powiększające się i udostępniające większą ilość informacji dopiero po najechaniu na nie), brand marki czy połączenia top layerów poruszających się po witrynie ze skyscraperami. Nietypowy nośnik zostanie też zastosowany w outdoorze – na budynku oddziału banku PKO BP przy ul. Nowogrodzkiej w centrum Warszawy zostanie umieszczona reklama o wymiarze 1200 mkw. Zdaniem przedstawicieli Inteligo i PKO BP jest to prawdopodobnie największa powierzchnia reklamowa w Europie. Inteligo jest drugim co do wielkości bankiem internetowym w naszym kraju. Zdobył do tej pory ok. 180 tys. klientów, którzy zdeponowali 440 mln zł. Lider – mBank – ma 305 tys. klientów, którzy założyli 370 tys. rachunków i zdeponowali na nich ok. 1,6 mld zł. (MG)