Kraj

OMD Metrics wprowadza software OMD Viewer do badania Brand Tracking

OMD Metrics, wyspecjalizowany dział OMD Poland, do którego należą domy mediowe Optimum Media OMD, Media Direction OMD oraz Brand &...

OMD Metrics, wyspecjalizowany dział OMD Poland, do którego należą domy mediowe Optimum Media OMD, Media Direction OMD oraz Brand & Media OMD, wprowadza oprogramowanie o nazwie OMD Viewer do prowadzonego przez siebie badania OMD Brand Tracking. Oprogramowanie to ma umożliwiać klientom OMD Metrics nie tylko zestawianie wydatków reklamowych w poszczególnych segmentach rynku, ale również np. przeglądanie kreacji reklam i przeprowadzanie analiz trendów rynkowych. OMD Brand Tracking to badanie świadomości marek i reklam w ponad 20 kategoriach produktów. Badanie jest przeprowadzane od lipca 2001 r. w formie CATI i obejmuje 340 wywiadów tygodniowo (do dziś zrealizowano już około 20 tys. wywiadów) pod merytorycznym nadzorem instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company. OMD Brand Tracking służy do oceny efektywności inwestycji w reklamę, stałego monitorowania pozycji marek, określania efektywności przeprowadzanych kampanii reklamowych (także konkurencji). OMD Metrics jest działem OMD Poland przeznaczonym do działań związanych z konsultingiem marketingowym, prowadzeniem i analizą badań rynku, badaniami skuteczności kampanii reklamowych i modelowaniem ekonometrycznym. OMD Metrics prowadzi projekty badawcze dla klientów domów mediowych należących do OMD Poland i klientów zewnętrznych. Liderem rynku badań świadomości reklam i marek jest instytut SMG/KRC A Millward Brown Company z narzędziem o nazwie Advance Tracking Programme. Na rynku tym konkurują ze sobą ponadto m.in. instytut CASE z produktem MarketMind, GfK Polonia dysponujące badaniem Gfk Advertising Tracking Study i Ipsos z narzędziem Ad*Graph. W ostatnim czasie również instytut Pentor pochwalił się badaniem o nazwie Trace (Tracking Advertising Campaign Effectivness), a TNS OBOP wprowadził narzędzie o nazwie MarketWhys. (PR)