Kraj

Sport & Markt przygotowuje badania polskiej ligi piłkarskiej

Firma Sport & Markt SA pracuje nad badaniami związanymi ze sponsoringiem sportowym. Noszą one nazwę Football Monitor i dotyczyć będą...

Firma Sport & Markt SA pracuje nad badaniami związanymi ze sponsoringiem sportowym. Noszą one nazwę Football Monitor i dotyczyć będą sponsoringowych aspektów rozgrywek polskiej ligi piłkarskiej. Badać będą m.in. stopień zainteresowania piłką nożną wśród telewidzów zainteresowanych tą dyscypliną, stopień znajomości sponsorów, zauważalność reklam na bandach podczas transmisji sportowych, świadomość przyporządkowania sponsora do konkretnego klubu sportowego czy preferencje konsumenckie tej grupy. Jak zapowiada Radosław Wróblewski, marketing manager Sport & Markt, pierwsze wyniki zostaną opracowane wiosną 2003 r. Badanie będzie prowadzone dwa razy w roku we współpracy z jednym z instytutów badawczych obecnych na polskim rynku, Wróblewski nie chce jednak ujawnić jego nazwy. Polski oddział Sport & Markt AG powstał w październiku br. Koncentrować się będzie na usługach badawczych i doradczych dla marketerów zaintersowanych sponsorowaniem sportu, przede wszystkim piłki nożnej. Jak twierdzi Wróblewski, firma ma już kilku klientów w Polsce, m.in. wśród sponsorów polskiej reprezentacji piłkarskiej (w grę wchodzą więc: Telekomunikacja Polska SA, Kompania Piwowarska SA, Kreisel i Radson). Polski oddział firmy będzie się też zajmować obsługą międzynarodowych klientów spółki-matki, wśród których są m.in. Adidas, Mercedes Benz czy UEFA. Dla UEFA Sport & Markt AG od siedmiu lat badał już w Polsce aspekty marketingowe Ligi Mistrzów (dostępność rozgrywek dla polskich telewidzów, rozpoznawalność międzynarodowych sponsorów czy znajomość zagranicznych klubów). (MG, PM)