Zagranica

Brytyjska "cenzura" chroni Busha

Brytyjska Komisja ds. Czystości Przekazu Reklamowego (BACC) nie dopuściła do emisji kreskówki z George'em W. Bushem w roli głównej reklamującej...

Brytyjska Komisja ds. Czystości Przekazu Reklamowego (BACC) nie dopuściła do emisji kreskówki z George’em W. Bushem w roli głównej reklamującej popularny brytyjski satyryczny program rozrywkowy. Została uznana za obraźliwą dla amerykańskiego prezydenta. BACC orzekła, że jeśli twórcy programu “2DTV” (który regularnie wyszydza znane osobistości i polityków) chcą nadawać tę reklamę, muszą zapytać o pozwolenie prezydenta Busha. Kontrowersyjna reklama pokazuje Busha w jego Gabinecie Owalnym, gdy otrzymuje w prezencie świątecznym kasetę wideo z programem “2DTV”. Podekscytowany Bush wkłada kasetę do tostera, który chwilę potem zaczyna płonąć. BACC zaakceptowalo inną wersję tej reklamy, w której Bush trzyma kasetę i śmieje się.