Zagranica

Lego debiutuje na rynku z zabawkami powiązanymi z ligą NHL

Duński producent zabawek Lego debiutuje na rynku światowym z najnowszą linią Lego Sports, której częścią są zestawy powiązane z zawodową...

Duński producent zabawek Lego debiutuje na rynku światowym z najnowszą linią Lego Sports, której częścią są zestawy powiązane z zawodową ligą hokejową National Hockey League (NHL). Jest to możliwe dzięki podpisaniu przez Duńczyków wieloletniej umowy o współpracy z władzami ligi. “Powstanie szereg różnorodnych tematycznie produktów Lego, które będą eksponować logo NHL” – mówi Brian Jannings, NHL group VP consumer products marketing. Współpraca będzie dotyczyć wszystkich sfer biznesowych NHL, począwszy od prowadzenia lokalnych i międzynarodowych akcji marketingowych, kontaktów z kibicami, a skończywszy na działaniach w internecie. Debiut światowy nowych zabawek Lego nastąpi wiosną 2003 r. i będzie wsparty międzynarodową kampanią reklamową. W Stanach Zjednoczonych marka Lego będzie eksponowana na wszystkich meczach ligowych i podczas innych wydarzeń związanych z NHL (m.in. podczas All-Star Weekend w lutym na Florydzie). Obecnie ligę tworzą 24 drużyny amerykańskie i 6 kanadyjskich. Około 1/3 graczy wywodzi się spoza Ameryki Północnej, przede wszystkim Skandynawii, Rosji i Czech. Dlatego szereg imprez promujących NHL i Lego odbędzie się w Europie, m.in. cykl meczów pokazowych. “Kombinacja naszych działań, jakie podejmiemy w przyszłym roku, zapewni wzrost świadomości marek Lego i NHL wśród aktywnych dzieci. Z pewnością doprowadzi do utworzenia zupełnie nowej kategorii wśród zabawek” – twierdzi Andrew Black, prezes Lego Americas.