Kraj

Fuzja na rynku reklamowym - Upstairs/Young & Rubicam

Początek sierpnia jest umowną datą, kiedy na polskim rynku reklamowym pojawiła się nowa jakość, będąca wynikiem fuzji sieciowej agencji Y&R...

Początek sierpnia jest umowną datą, kiedy na polskim rynku reklamowym pojawiła się nowa jakość, będąca wynikiem fuzji sieciowej agencji Y&R i należącej w 100 proc. do polskiego kapitału agencji Upstairs. Po zmianie całość zespołu Upstairs przechodzi do nowych struktur. Wojciech Szpil (dyr. generalny Upstairs) po fuzji zostanie dyrektorem zarządzającym stroną operacyjną, Paweł Niziński (dyrektor kreatywny Upstairs) – dyrektorem zarządzającym stroną kreatywną. Nina Kowalewska pozostaje CEO i będzie zarządzała grupą Y&R, włącznie z The Media Edge. Nie podane zostały żadne informacje na temat sposobu zakupu, udziałów itp. – wszyscy zgodnie zasłaniali się tajemnicą handlową. Upstairs korzystała dotąd z usług Optimum Media. “Wszystkie kampanie w toku zostaną zrealizowane do końca w Optimum Media, nowe przejdą płynnie do The Media Edge” – powiedział Szpil. Klienci obydwu agencji przyjęli nowinę o połączeniu z zadowoleniem, niektórzy ponoć wręcz entuzjastycznie. (AMS)