Zagranica

Koncern Unilever walczy o niemiecki rynek mrożonek

W związku z rosnącą konkurencją na niemieckim rynku lodów i mrożonek koncern Unilever zapowiada wprowadzenie nowych produktów. W lutym 2003...

W związku z rosnącą konkurencją na niemieckim rynku lodów i mrożonek koncern Unilever zapowiada wprowadzenie nowych produktów. W lutym 2003 r. pojawi się nowa seria smaków lodów Magnum. Produkty te będą wprowadzane także w innych krajach europejskich, a były już testowane w Australii i w Republice Południowej Afryki. Za przygotowanie kampanii reklamowej jest odpowiedzialna agencja McCann-Erickson Hamburg. Unilever we współpracy z Kraft Jacobs Suchard będzie oferować konsumentom niemieckim także nowe lody Milka Cremissimo. Zapowiadane są także nowości w linii mrożonek rybnych Kapitan Iglo. Za ich reklamę będzie odpowiadać agencja Ogilvy & Mather. Odświeżona zostanie także rodzina mrożonych przekąsek marki Bistro Express, w której znajdą się pizze, frytki i hamburgery w nowych odmianach. Nie wiadomo jeszcze, jaka agencja reklamowa będzie obsługiwać te produkty. Działania Unilevera wynikają m.in. z zagrożenia ze strony konkurencji, głównie firmy Nestlé, która na rynku niemieckim przejęła brandy Schoellera, m.in. Movenpick. Na rynku trudną sytuację pogłębia spadek spożycia lodów wynikający ze zmiany struktury demograficznej. W tym roku budżet marketingowy Langnese-Iglo – oddziału Unilevera zajmującego się mrożonkami – zamknie się prawdopodobnie kwotą około 66 mln dol.