Kraj

PBC zastanawia się nad zmianą metody badań czytelnictwa

Spółka Polskie Badania Czytelnictwa (PBC) rozważa propozycję zmiany metodologii analiz czytelnictwa Press Track realizowanych przez instytut badawczy SMG/KRC A Millward...

Spółka Polskie Badania Czytelnictwa (PBC) rozważa propozycję zmiany metodologii analiz czytelnictwa Press Track realizowanych przez instytut badawczy SMG/KRC A Millward Brown. Firma ta złożyła propozycję rozpoczęcia badań przy wykorzystaniu metody CAPI (Computer Assisted Personal Interview) w miejsce dotychczasowych pomiarów face-to-face realizowanych za pomocą sondaży terenowych. “Rozpoczęliśmy rozmowy na ten temat z przedstawicielami instytutu, jednak na razie nic nie jest przesądzone. Firma SMG/KRC A Millward Brown przeprowadziła już pierwszy test badania, wykorzystując metodę CAPI. Uważamy, że zachowanie stabilności pomiarów wymaga kolejnych prób” – uważa Marek Frąckowiak, prezes zarządu PBC. Decyzję o ewentualnych zmianach metodologii zgodnie ze statutem spółki może podjąć jej rada nadzorcza. W jej skład wchodzą przedstawiciele ok. 30 wydawców sponsorujących badania oraz przedstawiciel firmy kolportażowej Ruch SA (w sumie ok. 20 osób). Zdaniem Frąckowiaka rada nadzorcza może zadecydować o zmianach jeszcze w grudniu br. Według przedstawicieli instytutu technologia CAPI pozwala prowadzić nawet bardzo skomplikowane wywiady w sposób prosty i wolny od błędów. Dzięki zastosowaniu techniki multimedialnej umożliwia prezentację rysunków, znaków firmowych, zdjęć opakowań, animatików, reklam telewizyjnych, prasowych i radiowych. (JP)