Kraj

Według TNS OBOP więcej Polaków pije piwo niż wódkę

Według danych instytutu badawczego TNS OBOP grupa Polaków pijących piwo jest znacznie większa niż spożywających wódkę (odpowiednio 59 proc. i...

Według danych instytutu badawczego TNS OBOP grupa Polaków pijących piwo jest znacznie większa niż spożywających wódkę (odpowiednio 59 proc. i 45 proc.) i jest ona nawet liczniejsza niż konsumentów wszystkich alkoholi wysokoprocentowych (52 proc.). W przypadku kobiet dane te są jednak znacznie niższe: piwo pije 45 proc., czyli mniej niż połowa Polek (wobec 75 proc. mężczyzn), a wódkę zaledwie 28 proc. (wobec 63 proc. mężczyzn). Kobiety natomiast częściej niż mężczyźni spożywają wina: musujące (33 proc. wobec 19 proc. mężczyzn) i niemusujące (27 proc. wobec 17 proc. mężczyzn), a także likiery lub ajerkoniaki (16 proc. wobec 5 proc. mężczyzn). Co piąty Polak (co czwarta kobieta i co dziesiaty mężczyzna) deklaruje całkowitą abstynencję. Ulubioną marką lojalnych konsumentów piwa jest przede wszystkim Tyskie (20 proc. wskazań), następnie Żywiec, Lech i Warka (odpowiednio 17, 14 i 11 proc.). Ponad 40 proc. pijących najczęściej wódkę nie ma wybranej marki, a wśród pozostałych najliczniejsze są grupy zwolenników Absolwenta oraz Bolsa (po 11 proc.). Badanie Omnimas (sondaż typu Omnibus) zostało przeprowadzone w dniach 23-25 października 2002 r. na reprezentatywnej próbie 941 mieszkańców Polski w wieku 18 i więcej lat.