M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AGB Polska poszerza monitoring i wprowadza nowe badanie fuzyjne

Serwis Dzienny | 14 stycznia 2003, 00:00

Od stycznia br. w monitoringu firmy badawczej AGB Polska pojawiły się nowe kanały telewizyjne. W ogólnopolskim TeleMonitorze pojawił się kanał...

Od stycznia br. w monitoringu firmy badawczej AGB Polska pojawiły się nowe kanały telewizyjne. W ogólnopolskim TeleMonitorze pojawił się kanał Eurosport. W TeleSpocie pojawiły się dwie nowe stacje - Discovery i Animal Planet (Animal Planet jest dostępna w TeleMonitorze od listopada ub.r.). Wstrzymany został natomiast monitoring programowy i spotowy TV Puls i Tele 5. Nieoficjalnie mówi się, że powodem jest zadłużenie obu tych stacji i niewywiązywanie się z płatności. Od stycznia br. dostępne jest też badanie TGR powstałe w wyniku fuzji danych telemetrycznych oferowanych przez AGB Polska i informacji z badania preferencji konsumenckich Target Group Index firmy SMG/KRC A Millward Brown Company. "Z naszych obserwacji wynika, że na polskim rynku jest duże zapotrzebowanie na tego typu badania. Dzięki temu będzie np. możliwe zdefiniowanie, jakie stacje telewizyjne oglądają konsumenci określonych grup produktów" - powiedział Tomasz Kolanowski, research manager AGB Polska. Od grudnia 2002 r. dostępne jest inne badanie powstałe w wyniku fuzji badań AGB Polska i GfK Polonia. Wcześniej informowaliśmy, że od stycznia br. został powiększony do 1650 gospodarstw domowych panel ogólnopolski AGB Polska. Do końca 2002 r. było to 1250 gospodarstw. Struktura panelu AGB oparta jest na najnowszych wynikach Głównego Urzędu Statystycznego zawartych w publikacji "Prognozy gospodarstw domowych w Polsce według województw na lata 1999-2030" (wydanej przez Departament Badań Demograficznych GUS, Warszawa, 2000 r.) i Establishmet Survey 2002. (PM)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,