Kraj

Interia chce zaoferować usługi dostępu do internetu

Interia planuje uruchomienie usług wdzwanianego dostępu do internetu na wzór wprowadzonej kilka miesięcy temu przez konkurencyjny portal usługi OnetKonekt. Przedstawiciele...

Interia planuje uruchomienie usług wdzwanianego dostępu do internetu na wzór wprowadzonej kilka miesięcy temu przez konkurencyjny portal usługi OnetKonekt. Przedstawiciele Interii prowadzą w tej sprawie rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami. Jest wśród nich m.in. firma telekomunikacyjna Tel-Energo (informację tę potwierdził rzecznik Tel-Energo Marcin Gruszka). Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że portal prowadzi również rozmowy z Telefonią Dialog oraz TP SA. Jednocześnie Interia rozpoczęła wczoraj kampanię reklamową promującą internetową platformę dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) – Strefa.pl. Budżet kampanii wynosi ok. 2 mln zł, została ona w całości przygotowana siłami własnymi Interii. Kampania kierowana jest głównie do MŚP i ma promować usługi oferowane na platformie Strefa.pl, jednak jej celem jest też modyfikacja wizerunku samej Interii – poszerzenie go (z dotychczasowego czysto informacyjno-rozrywkowego) o elementy usługowe dla firm. Zasadnicza część kampanii potrwa do końca stycznia br. i obejmie telewizję (Polsat), radio (RMF FM), internet (Interia.pl) i prasę. W dalszej fazie kampanii zaplanowanej do końca marca br. nie będzie już wykorzystywana telewizja, nie wiadomo jeszcze, czy będzie kontynuowana kampania radiowa. Na pewno natomiast toczyć się będzie w internecie i prasie. Szczegóły kampanii prasowej są dopiero uzgadniane. Strefa.pl to platforma umożliwiająca małym firmom zaistnienie w internecie. Podstawowe usługi Strefy to tzw. pakiet eFirma – umożliwiający klientom m.in. założenie własnej prostej witryny internetowej i korzystanie z zaawansowanego konta pocztowego.

W ciągu 4 miesięcy, które minęły od uruchomienia platformy Strefa.pl, z jej usług pocztowo-hostingowych skorzystało kilkaset małych firm.

Strefa.pl to jeden z elementów strategii Interii zmierzającej do mniejszego uzależnienia portalu od wpływów z reklamy. (MG)