Interia planuje uruchomienie usług wdzwanianego dostępu do internetu na wzór wprowadzonej kilka miesięcy temu przez konkurencyjny portal usługi OnetKonekt. Przedstawiciele Interii prowadzą w tej sprawie rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami. Jest wśród nich m.in. firma telekomunikacyjna Tel-Energo (informację tę potwierdził rzecznik Tel-Energo Marcin Gruszka). Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że portal prowadzi również rozmowy z Telefonią Dialog oraz TP SA. Jednocześnie Interia rozpoczęła wczoraj kampanię reklamową promującą internetową platformę dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) – Strefa.pl. Budżet kampanii wynosi ok. 2 mln zł, została ona w całości przygotowana siłami własnymi Interii. Kampania kierowana jest głównie do MŚP i ma promować usługi oferowane na platformie Strefa.pl, jednak jej celem jest też modyfikacja wizerunku samej Interii – poszerzenie go (z dotychczasowego czysto informacyjno-rozrywkowego) o elementy usługowe dla firm. Zasadnicza część kampanii potrwa do końca stycznia br. i obejmie telewizję (Polsat), radio (RMF FM), internet (Interia.pl) i prasę. W dalszej fazie kampanii zaplanowanej do końca marca br. nie będzie już wykorzystywana telewizja, nie wiadomo jeszcze, czy będzie kontynuowana kampania radiowa. Na pewno natomiast toczyć się będzie w internecie i prasie. Szczegóły kampanii prasowej są dopiero uzgadniane. Strefa.pl to platforma umożliwiająca małym firmom zaistnienie w internecie. Podstawowe usługi Strefy to tzw. pakiet eFirma – umożliwiający klientom m.in. założenie własnej prostej witryny internetowej i korzystanie z zaawansowanego konta pocztowego.
W ciągu 4 miesięcy, które minęły od uruchomienia platformy Strefa.pl, z jej usług pocztowo-hostingowych skorzystało kilkaset małych firm.
Strefa.pl to jeden z elementów strategii Interii zmierzającej do mniejszego uzależnienia portalu od wpływów z reklamy. (MG)