Zagranica

Think Nordic planuje paneuropejską kampanię reklamową

Decyzja amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego Ford o sprzedaży norweskiej firmy Think Nordic produkującej samochody elektryczne może doprowadzić do zmiany jej strategii...

Decyzja amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego Ford o sprzedaży norweskiej firmy Think Nordic produkującej samochody elektryczne może doprowadzić do zmiany jej strategii marketingowej – donosi “Advertising Age”. Nowym właścicielem Think Nordic została szwajcarska firma KamKorp Microelectronics, która zamierza skupić się na rynku europejskim. Do tej pory Think Nordic i jej samochód miejski Think City były promowane głównie w USA. Wiosną ubiegłego roku Ford zapowiedział, że zainwestuje w reklamę samochodu 15 mln dol. Kampanię reklamową przygotowywały agencje – norweska Virtual Garden i amerykańska Opus Creative Marketing, ale plany porzucono w sierpniu ub.r., kiedy było już wiadomo, że Ford sprzeda norweską spółkę. KamKorp zamierza przeprowadzić paneuropejską kampanię reklamową jesienią 2003 r. Do przetargu na obsługę jej budżetu reklamowego została zaproszona m.in. agencja reklamowa Virtual Garden.