Kraj

GlaxoSmithKline rozpoczyna kampanię reklamową nowego Panadolu

Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline przygotował kampanię reklamową wprowadzającą na polski rynek środek przeciwbólowy Panadol Rapid, którego główną cechą ma być duża...

Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline przygotował kampanię reklamową wprowadzającą na polski rynek środek przeciwbólowy Panadol Rapid, którego główną cechą ma być duża szybkość działania. Celem kampanii jest budowanie świadomości nowego produktu wśród konsumentów oraz odświeżenie marki Panadol. Grupą docelową są ludzie młodzi i aktywni. Kreacja kampanii przygotowana przez agencję Gruppa 66 Ogilvy ma na celu przede wszystkim podkreślenie innowacyjnego składu nowego środka decydującego o szybkości i skuteczności jego działania. W reklamie telewizyjnej zastosowano m.in. komputerowe animacje i futurystyczną scenografię – do produkcji reklamy zaangażowano studio filmowe Odeon Rybarczyk Productions. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann. Kampanię telewizyjną wspiera kampania outdoorowa – plakaty reklamowe umieszczone na środkach komunikacji miejskiej i wiatach przystankowych. Równocześnie prowadzona jest promocja Panadolu Rapid wśród lekarzy i farmaceutów (reklama w prasie medycznej oraz mailing do lekarzy). Uzupełniają ją działania w internecie – w serwisie www.panadol.pl stworzono sekcję z informacjami o nowym produkcie oraz grę Rapid Speed, prowadzone są też kampanie w portalu Wirtualna Polska i w serwisie Medycyna Praktyczna (www.mp.pl). Za działania public relations dla marki Panadol Rapid odpowiada agencja BCA SA. GlaxoSmithKline to międzynarodowy koncern medyczny, dostarczający swoje produkty do140 krajów. W 2001 r. łączna wartość sprzedaży leków produkowanych przez koncern wyniosła 27,4 mld dol., co stanowiło 22 proc. wartości wszystkich leków sprzedanych na świecie. W Polsce koncern jest właścicielem zakładów GlaxoSmithKline Pharmaceuticals w Poznaniu. Do 2004 r. wydatki inwestycyjne GSK w Polsce mają sięgnąć 130 mln zł. (MG)