Kraj

Radio eM 107,6 FM zmienia sprzęt oraz ofertę programową i reklamową

Od kilku tygodni Radio eM 107,6 FM nadaje z nowej siedziby w Katowicach. Nowa siedziba została wyposażona w nowoczesne urządzenia...

Od kilku tygodni Radio eM 107,6 FM nadaje z nowej siedziby w Katowicach. Nowa siedziba została wyposażona w nowoczesne urządzenia emisyjne. System nadawania został oparty na szwajcarskiej konsolecie cyfrowej Studer OnAir 2000 oraz systemie emisyjnym Dira! niemieckiej firmy VCS. Od połowy grudnia ub.r. program Radia eM 107,6 FM emitowany jest z nową mocą60 kW (dwunastokrotny wzrost mocy), a system antenowy umieszczony jest na najwyższym maszcie telekomunikacyjnym Śląska w Kosztowach na wysokości 270 m. Słuchacze radia dowiedzieli się o tym, nie tylko odbierając program ze znacznie lepszą jakością, ale także poprzez informacyjną akcję radia “W Nowy Rok z Nową Mocą”. Radio wybiera także nowych prezenterów, reporterów i dziennikarzy spośród niemal 1000 ofert złożonych przez kandydatów. Nowe głosy pojawią się na antenie już niedługo, a znacznie większe zmiany w programie pojawią się w połowie lutego br. Nowy zasięg techniczny, nowe możliwości tworzenia programu powodują, że zmieni się skład zespołu radia i jego struktura organizacyjna. Nad nowym kształtem antenowym Radia eM pracuje zespół konsultantów, którym kieruje Sławomir Olejniczak (wcześniej w Videowall, Super FM, Kolor Warszawa, projekt radiowy Agory), który prawdopodobnie 01.02.03 obejmie funkcję dyrektora zarządzającego stacją. Pomysł stworzenia nowej oferty reklamowej wyszedł od agencji Grupa eM Media (jest to wyłączny reprezentant handlowy Radia eM), skierowany został na rynek agencyjny, jednak najszybciej nawiązano kontakt z RRM (Biuro Reklamy Radia Zet). W ramach oferty Śląsk FM pojawiły się już pierwsze kontrakty reklamowe.

RRM posiada prawa agencyjnej sprzedaży oferty, natomiast stacje tworzące Śląsk FM na rynku lokalnym sprzedają ją samodzielnie. Radio jest własnością Kurii Metropolitalnej w Katowicach.