Rozpoczęcie regularnych spotkań z czołowymi dziennikarzami, zrealizowanie badania nt. relacji między konsultantami PR i dziennikarzami, podpisanie umowy z Londyńską Szkołą Public Relations i przyłączenie się kolejnych pięciu agencji – to najważniejsze dokonania Związku Firm Public Relations w 2002 r. odnotowane na walnym zgromadzeniu członków. Nowym prezesem ZFPR został Ryszard Solski z Sigma International (Poland) Ltd. Na wiceprezesów wybrano: Agnieszkę Dziedzic z Feedback/Hill and Knowlton Sp. z o.o. oraz Pawła Trochimiuka z Partner of Promotion Sp. z o.o. Przewodniczącą rady związku została Małgorzata Wejtko z ComPress SA, wiceprzewodniczącym – Andrzej Stolarczyk z RPR Group Sp. z o.o., a sekretarzem – Jacek Jakubczyk z agencji ITBC Communication Sp. z o.o. Walne zgromadzenie członków ZFPR pozytywnie oceniło dokonania związku w minionej kadencji. Podkreślono, że związek ugruntował swoją pozycję i rozszerzył zasięg oddziaływania. Podczas dyskusji podkreślano, że Związek Firm Public Relations jest dziś liczącym się uczestnikiem polskiego życia gospodarczego, a jego pozycja została także uznana na arenie międzynarodowej. ZFPR został przyjęty do Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych (PKPP) i Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do spraw Komunikacji (ICCO) oraz podpisał umowę o współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations (IPRA). W minionej kadencji duży nacisk położono na animowanie dyskusji na temat relacji pomiędzy środowiskiem dziennikarzy i specjalistów PR. W czerwcu 2002 r. ZFPR wspólnie z instytutem ARC Rynek i Opinia przeprowadził badania postrzegania dziennikarzy przez PR-owców. Opublikowany materiał – podobnie jak rok wcześniej wyniki badania nt. stosunku dziennikarzy do konsultantów PR – wywołał ożywioną dyskusję w obu środowiskach i obopólną świadomość, że w tej kwestii jest jeszcze sporo do zrobienia. ZFPR podpisał umowę z Londyńską Szkołą Public Relations – jednym z najbardziej prestiżowych międzynarodowych programów kształcenia profesjonalistów PR. Odtąd program ten będzie realizowany w Polsce przez związek, który zapewni najwyższej klasy wykładowców. Program i podręczniki są opracowywane centralnie w Londynie.
Kraj
ComPress
Solski Ryszard
Trochimiuk Paweł
Wejtko Małgorzata
Partner of Promotion
Feedback/Hill & Knowlton
ARC Rynek i Opinia
Dziedzic Agnieszka
Związek Firm Public Relations
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych
ITBC Communication
Sigma International (Poland) Ltd
RPR Group
Jakubczyk Jacek
Stolarczyk Andrzej
Międzynarodowa Organizacja Konsultantów do spraw Komunikacji
Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations