Kraj

ZFPR wybiera nowe władze i podsumowuje drugi rok działalności

Rozpoczęcie regularnych spotkań z czołowymi dziennikarzami, zrealizowanie badania nt. relacji między konsultantami PR i dziennikarzami, podpisanie umowy z Londyńską Szkołą...

Rozpoczęcie regularnych spotkań z czołowymi dziennikarzami, zrealizowanie badania nt. relacji między konsultantami PR i dziennikarzami, podpisanie umowy z Londyńską Szkołą Public Relations i przyłączenie się kolejnych pięciu agencji – to najważniejsze dokonania Związku Firm Public Relations w 2002 r. odnotowane na walnym zgromadzeniu członków. Nowym prezesem ZFPR został Ryszard Solski z Sigma International (Poland) Ltd. Na wiceprezesów wybrano: Agnieszkę Dziedzic z Feedback/Hill and Knowlton Sp. z o.o. oraz Pawła Trochimiuka z Partner of Promotion Sp. z o.o. Przewodniczącą rady związku została Małgorzata Wejtko z ComPress SA, wiceprzewodniczącym – Andrzej Stolarczyk z RPR Group Sp. z o.o., a sekretarzem – Jacek Jakubczyk z agencji ITBC Communication Sp. z o.o. Walne zgromadzenie członków ZFPR pozytywnie oceniło dokonania związku w minionej kadencji. Podkreślono, że związek ugruntował swoją pozycję i rozszerzył zasięg oddziaływania. Podczas dyskusji podkreślano, że Związek Firm Public Relations jest dziś liczącym się uczestnikiem polskiego życia gospodarczego, a jego pozycja została także uznana na arenie międzynarodowej. ZFPR został przyjęty do Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych (PKPP) i Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do spraw Komunikacji (ICCO) oraz podpisał umowę o współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations (IPRA). W minionej kadencji duży nacisk położono na animowanie dyskusji na temat relacji pomiędzy środowiskiem dziennikarzy i specjalistów PR. W czerwcu 2002 r. ZFPR wspólnie z instytutem ARC Rynek i Opinia przeprowadził badania postrzegania dziennikarzy przez PR-owców. Opublikowany materiał – podobnie jak rok wcześniej wyniki badania nt. stosunku dziennikarzy do konsultantów PR – wywołał ożywioną dyskusję w obu środowiskach i obopólną świadomość, że w tej kwestii jest jeszcze sporo do zrobienia. ZFPR podpisał umowę z Londyńską Szkołą Public Relations – jednym z najbardziej prestiżowych międzynarodowych programów kształcenia profesjonalistów PR. Odtąd program ten będzie realizowany w Polsce przez związek, który zapewni najwyższej klasy wykładowców. Program i podręczniki są opracowywane centralnie w Londynie.