Kraj

Clear Channel Poland sfinalizowała przejęcie nośników clp od Ströera

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP) sfinalizowała umowę o zakupie nośników typu citylight poster (clp - podświetlane gabloty o...

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP) sfinalizowała umowę o zakupie nośników typu citylight poster (clp – podświetlane gabloty o formacie 1,8×1,2 m) od firmy Ströer Polska (SP). Przejęta sieć liczy ok. 1 tys. powierzchni ekspozycyjnych (wolno stojące i w wiatach przystankowych). Są to konstrukcje, które stały się własnością Ströera po przejęciu przez tę spółkę innej firmy reklamy zewnętrznej Europlakat Polska (jesień ub.r.). Ich wartość szacuje się według różnych źródeł na 7-15 mln zł. Kwota transakcji nie została jednak ujawniona. Wstępne zainteresowanie ich zakupem wyraziła także firma AMS SA. Według Janusza Malinowskiego, prezesa zarządu SP, decyzja o sprzedaży clp wynika z faktu, iż strategia rozwoju tej firmy nie zakłada inwestycji w segment tzw. mebli miejskich (clp jest częścią większości urządzeń reklamowych, które spełniają również funkcje użyteczności publicznej). CCP po zakończeniu transakcji będzie dysponować ogólnopolską siecią ok. 7 tys. powierzchni ekspozycyjnych na clp. “Wzmocniliśmy w ten sposób naszą ofertę w niektórych miastach, przede wszystkim w Warszawie, Szczecinie i Poznaniu. Postawiliśmy tym samym kropkę nad i, pokazując, że jesteśmy liczącym się graczem w tym segmencie rynku, dysponującym kompleksową ofertą ilościową i jakościową” – mówi Anna Godun-Nowakowska, dyr. marketingu CCP, która nie wyklucza kolejnych przejęć na rynku. Największym konkurentem CCP, jeżeli chodzi o liczbę posiadanych clp, są firma reklamy zewnętrznej AMS SA i jej spółka zależna Adpol, które w sumie dysponują ok. 10 tys. powierzchni reklamowych. Sieci nośników typu clp nie posiadają własnych badań jakościowych. Gotowość do ich przeprowadzenia wyraża firma badawcza SMG/KRC A Millward Brown Company, która współpracuje przy realizacji analiz efektywności innych sieci tego medium ze spółką Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej. (JP)