Zagranica

Wrigley wycofał reklamę gumy X Cite z brytyjskiej telewizji

Firma Wrigley Jr. Co. w Wielkiej Brytanii dobrowolnie wycofała z emisji telewizyjną reklamę gumy do żucia X Cite pod hasłem...

Firma Wrigley Jr. Co. w Wielkiej Brytanii dobrowolnie wycofała z emisji telewizyjną reklamę gumy do żucia X Cite pod hasłem “Unikaj psiego oddechu”, po tym jak setki brytyjskich telewidzów wystąpiły z protestami do Niezależnej Komisji ds. Telewizji. Spot reklamowy X Cite przygotowany przez londyńską agencję Abbott Mead Vickers BBDO (należącą do Grupy Omnicom) pokazywał czołgającego się psa, który zbliżał swój pysk do twarzy mężczyzny. Pies zaczynał szczekać i milkł dopiero, gdy mężczyzna wkładał mu do pyska kawałek gumy X Cite. Spot kończył się napisem: “Unikaj psiego oddechu”. Rzecznik Niezależnej Komisji ds. Telewizji powiedział, że firma Wrigley została poproszona o wycofanie tej reklamy, ponieważ Komisja odbierała wiele skarg od rodziców, którzy skarżyli się, że ich dzieci zaczęły się bać swoich psów domowych, również dorośli widzowie skarżyli się, że ta reklama bardzo im się nie podoba. Według rzecznika Komisji otrzymała ona ponad 680 skarg w tej sprawie i jest to swoisty rekord – do tej pory najsilniej oprotestowaną reklamą w historii przemysłu reklamowego w Wielkiej Brytanii była kampania Levisa z 1988 r., w której pokazano martwego chomika (do Komisji wpłynęło wtedy ponad 540 skarg). Firma Wrigley wystosowała oświadczenie, w którym wyraziła ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji, i przeprosiła widzów, którzy poczuli się dotknięci reklamą “psiego oddechu”.