Firma PR Newswire Associacion LLC zajmująca się m.in. elektroniczną dystrybucją informacji, sprawdza aktualnie możliwości ewentualnej działalności na rynku polskim. “Na razie robimy wstępne rozeznanie sytuacji w branży public relations w Polsce i zastanawiamy się, w jaki sposób moglibyśmy być tutaj obecni” – mówi Peter Low, finance director PR Newswire na Europę. Peter Low spotkał się z polskimi firmami zajmującymi się dystrybucją informacji oraz agencjami public relations. Wśród nich są m.in. współpracująca z PR Newswire od 1999 r. Polska Agencja Prasowa, sieciowa agencja public relations i agencja niezależna. Firma stara się uzyskać jak najwięcej informacji o kondycji naszego rynku PR i sposobie dystrybucji informacji w Polsce. “Jest jeszcze za wcześnie, by mówić o tym, w jaki sposób będziemy chcieli wejść na polski rynek, ale widzimy, że jego potencjał jest duży i jest to dla nas atrakcyjny rynek” – mówi Peter Low. Nie podaje jednak, ile firma zamierza zainwestować w Polsce i w jaki sposób oraz z jakimi polskimi firmami zamierza współpracować. PR Newswire należy do londyńskiego koncernu United Business Media. Działa od 1954 r. i ma swoje oddziały w 14 krajach (m.in. we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Kanadzie i Chinach). Zajmuje się elektroniczną dystrybucją informacji, pomiarem jej efektywności, monitoringiem światowych mediów i usługą pomiaru efektywności komunikatów prasowych. Informacje dystrybuowane przez PR Newswire docierają do odbiorców w 135 krajach. (PU, MG)