Kraj

Publicis wygrywa budżet Whitehall na Europę Środkowo-Wschodnią

Od początku kwietnia Publicis Groupe będzie obsługiwać w regionie Europy Wschodniej i Środkowej budżet farmaceutycznej firmy Whitehall. Jest to już...

Od początku kwietnia Publicis Groupe będzie obsługiwać w regionie Europy Wschodniej i Środkowej budżet farmaceutycznej firmy Whitehall. Jest to już druga regionalna wygrana Publicis Groupe (po Tic Tacu, Ferrero) związana z wprowadzonym do sieci systemem działania o nazwie Holistyczne Odróżnienie.

Centrum koordynacji działań związanych z obsługą nowego klienta będzie wiedeński oddział Publicis, w obrębie którego funkcjonuje firma zorientowana na obsługę klientów farmaceutycznych o nazwie Publicis Vital. W planach jest stworzenie podobnego działu również w Polsce, w przyszłości zaś – europejskiej sieci firm zajmujących się obsługą klientów farmaceutycznych. Na razie firmy takie istnieją na kilku europejskich rynkach, mają jednak różne nazwy i nie funkcjonują jako sieć.

“Na razie w Polsce powstanie dział specjalizujący się w pracy dla klientów farmaceutycznych – powiedział Tomasz Pawlikowski, dyr. regionalny Publicis Europy Środkowej i Bałkanów, a także prezes polskiego oddziału sieci. – W miarę rozwoju biznesu zastanowimy się, czy jest sensowne i uzasadnione tworzenie oddzielnej struktury. Musi się to wiązać z zapotrzebowaniem rynku na tego typu specjalistyczne usługi. Jeśli się okaże, że istnieje wystarczajaco dużo firm zainteresowanych współpracą, być może zadecydujemy o rozwijaniu działu w bardziej samodzielną strukturę”.

W Polsce Publicis będzie obsługiwała wszystkie marki Whitehall obecne na naszym rynku: Centrum, Centrum Silver, Centrum Junior, Robitusin, Advil (obsługa typu ATL) oraz Chili i Caltrate (BTL). Obsługa mediowa została w całym regionie powierzona domowi mediowemu Optimedia. Dotychczas obsługa marek Centrum i Robitusin była w rękach agencji Lowe GGK, która dokonywała adaptacji kampanii stworzonych przede wszystkim w Wiedniu, ale też stworzyła kilka oryginalnych kreacji dla obu marek. Planowaniem i zakupem mediów zajmował się PanMediaWestern. (AMS)